Idén ünnepli átadásának 125. évfordulóját a Millenniumi Földalatti Vasút, ennek alkalmából adta ki a Városháza kiadó, lapunk rendszeres szerzőjének, Legát Tibornak gazdagon illusztrált könyvét.
A Nagy kisföldalatti című könyv Budapest születésétől az elképzelt jövőig tekinti át a főváros büszkeségének történetét, felelevenítve többek között az Andrássy út születését, az építkezés körülményeit, a járművek tulajdonágait, az 1973-as vonalhosszabbítást és az 1995-ös nagy rekonstrukciót. És persze azt is, hogy miért volt a szokásosnál is nagyobb jelentőségű a földalatti megjelenése. „Az 1890-es években a villamosok gyors elterjedése önmagában is fantasztikus dolog volt, de közlekedési világszenzációként mégsem ezért került a fejlett Európa térképére Budapest.
E szenzáció a kontinens első földalatti vasútjának megépítése volt. A földalatti 1896. május 2-i átadását követően a magyar fővárost a legmodernebbek között kezdték emlegetni, nem is sejtve, hogy a csodajáratot szükség szülte kényszer hívta életre, és az is kellett hozzá, hogy tervezete jó helyen legyen, jó időben. Vagyis, ha engedélyezték volna a lóvasúti- vagy a villamosközlekedést az Andrássy úton, illetve 1896-ban nem ünneplik meg a millenniumot, s ennek keretében nem rendezik meg az Ezredéves Országos Kiállítást, amely mindezidáig Magyarország legnagyobb országimázs-javító eseménye volt, valószínűleg a földalatti sem épül meg.” – írja Legát Tibor a könyv bevezetőjében.