A kerékpározás egészséges, fiatalon tart, költséghatékony és környezetbarát. A MÁV Vasutas Sport Club legfiatalabb, tavaly nyáron alakult tagozata, a Kerékpáros Szakosztály sok programmal, rengeteg ötlettel, hatalmas lelkesedéssel és állandó jókedvvel vág neki 2020-nak.
Egyszerre kellemes és hasznos, kiváló sport és hobbi akár egyedül, akár csoportosan tekerünk, ráadásul remek közlekedési eszköz is. Kell ennél több? Testi és szellemi jótékony hatásai miatt érdemes minél többet élvezni az általa kínált szabadságot. Ennek érdekében a MÁV-START is megtesz mindent, folyamatosan fejleszti, bővíti kerékpáros szolgáltatásait, melynek hatására tíz év alatt több mint duplájára növelte az éves szinten értékesített kerékpárjegyek számát.
2019 májusában pedig tovább bővült, még szorosabbá vált a cégcsoport és a biciklizés kapcsolata, hiszen 21 fővel megalakult a MÁV VSC Kerékpáros Szakosztálya. Idén már 40 állandó taggal számolnak, és remélik, hogy a vasutasok közül egyre többen pattannak nyeregbe akár munkába járás céljából, akár egy-egy hétvégi túra apropóján.
A kétkerekűek iránti rajongásuk és a közösségben uralkodó jó hangulat egyértelműen bebizonyosodott azon a beszélgetésen is, ahol Nagy Enikő szakosztályi elnök és Sári Zsófia alapító tag számoltak be eddigi eredményeikről és jövőbeli terveikről. Az elején leszögezték, hogy a MÁV már régóta egy kerékpárosbarát munkahely, a székházban pl. tároló és öltöző is rendelkezésükre áll a bringával közlekedőknek, de nyáron már a kb. 50 hely is kevésnek bizonyul, így szeretnék bővíteni azok számát.
Hasznos lenne néhány olyan apró fejlesztés is, mint egy-egy állópumpa és defektjavító készlet kihelyezése, hiszen a városi közlekedésben sajnos sok a törött üvegszilánk. Jól haladnak a tárgyalásaik egy új, fedett kerékpártároló létesítéséről a Kerepesi útra, emellett több hosszú távú cél megvalósítását is kitűzték már. Szeretnék elérni, hogy a MÁV támogassa a kerékpáros munkába járást – ennek formájára szívesen tesznek javaslatot.
Követendő példának tartják azt a holland mintát, ahol a munkavállalók céges biciklit igényelhetnek vagy a vállalati telephelyek között kerékpárral közlekedhetnek. Ez segíthetne a munkavállalók egészségmegőrzésében, támogathatná a környezetbarát közlekedést, valamint tovább erősíthetné a zöld MÁV imázsát. Természetesen a vidéki munkahelyek javításán is szeretnének dolgozni, hiszen ott még többen járnak két keréken munkába, ehhez azonban minél több tagra, véleményre és javaslatra van szükség.
Addig is tekerjen mindenki minél többet – mert bringázni jó!
A szakosztály 2019-es büszkeségei:
Bringázz a Munkába: Évek óta több MÁV-os csapat is részt vesz a kampányban. 2019-ben a Vasparipa csapat (Csemez Panna Sára, Némethné Torma Anikó, Nyerges Csaba, Hubik Tibor) a 4. legbringásabb csapat volt: 122 nap alatt 3240 km-t tettek meg.
Bicogó Maraton: a bicogás egy olyan sportág, amely ötvözi a kerékpározást és a futást. A legfontosabb szabály, hogy eggyel kevesebb kerékpár van, mint ahány fős a csapat, ezért egy versenyzőnek mindig kocognia kell. A MÁV-START Zrt. Szolnoki Járműjavító „Gépészgyalogkakukk” csapata évről évre nagyon jól teljesíti ezt a különleges kihívást, 2019-ben 2. helyezést értek el.