Csak mozgásszervi betegsége kényszerítette nyugdíjba a kiváló munkát végző vezető jegyvizsgálót, ám ez nem jelentette közösségért végzett tevékenységének végét is. Orovecz Ferenc 25 évig volt gépkocsivezető és több mint egymillió kilométer balesetmentes vezetés után lett – üzemegységének bezárását követően - 1998-ban vasutas.
A Székesfehérvárról Szegedre irányított – családjával Gyomán élő – kollégánk a Szeged-Budapest, Szeged – Békéscsaba vonalon dolgozott, majd IC-fordulóban és a Szeged-Szabadka közötti kishatárforgalmi vonatokon teljesített szolgálatot mindenki megelégedésére. Szolgálatkész, figyelmes munkáját vezetői és az utasok is elismerték. Az ő megvalósított ötlete volt a születésnapi – és névnapi üdvözlőkártya, melyet saját költségén nyomtatott utasainak. Az utazási okmányok ellenőrzésekor már tudta, kinek melyik kártyát adja át néhány kedves szó kíséretében. Amig dolgozott, mindig segítette a vasútbiztonsági szolgálat munkáját: értékes bejelentéseket tett és használható ötleteket adott a szakembereknek, több zsebes és rendbontó „köszönhette” lebukását az éber szolgálatot végző Orovecz Ferencnek. Így aztán nem lehet meglepő, hogy alapító tagja volt a 2005-ben megszervezett Vasúti Polgárőr Egyesületnek.
A lassan 70. életévéhez közeledő vasutas kollégánk – amíg egészségi állapota engedte – kerékpárjával sűrűn felbukkant a Gyula- Békéscsaba – Gyoma – Budapest útvonalon hogy megfigyelje a közlekedés folyamatosságát, a közút-vasút működését, a kerékpárosok gondjait. Javaslatait írásban közölte az illetékesekkel, akik sok esetben beépítették azokat terveikbe, de olyan is volt, hogy kész létesítmények módosultak észrevételei nyomán. A kétezres évek elején már szorgalmazta a honi közösségi közlekedés összegyúrását, versenysemlegességének kialakítását és összehangolását, ami napjainkra lassan valóra is válik.
Nyugdíjasként gyűjti a közúti-és vasúti járművek fényképeit, makettjeit, megjelentetett szakkönyveket és vasúttörténeti értékeket is. A Gyulai Kisvasút történetének emléket állító kiállítás szervezésében is részt vett. Állandó résztvevője – kiállítandó, saját tulajdonú relikviákkal is – a Vasutasnapi Juliálisok szegedi és békéscsabai helyszíneinek, rendszeres olvasója a MÁV-Volán-csoport vállalati lapjainak. Az önkormányzat illetékeseivel összefogva dolgozik, hogy a vasúti menetrend kedvezzen a bejáró, ingázó utasoknak, hiszen egy jól szerkesztett menetrend utasokat vonz, és többletbevételt jelent.
A Gyomaendrődi Bethlen Gábor Alapítvány emlékplakettjének boldog tulajdonosaként szervezte meg azt a kiállítást, amely az 1858. május 1-jén a gyomai pályaudvaron áthaladó első vonatnak állított emléket. Unokájának, Orovecz Leventének hetedik születésnapját Szolnok állomás irányítótornyában – vasutasnyelven a „Pagodában” – ünnepelték. Gyomán több nagyívű sport témájú könyv és visszaemlékezés lelkes szerkesztője és társszerzője. Jó kapcsolatot ápol a Szegedi Vasúttörténeti Alapítvánnyal is. Mostanság régi vágyának megvalósításán fáradozik: állandó vasúttörténeti kiállítást, működő terepasztalt szeretne berendezni Gyoma vasútállomáson a MÁV Szegedi Igazgatósága és a helyi önkormányzat segítségével és támogatásával.
Sok sikert, jó egészséget kívánunk a nagyívű tervek megvalósításához Feri!