Az idei, május 9-én megtartott Vezetői Akadémiát a MÁV Zrt. Szervezetfejlesztés a Folyamat- és teljesítménymenedzsment szervezettel közösen rendezte meg, ahol a MÁV vezető munkatársai a folyamatmenedzsment elméleti és gyakorlati témaköreivel találkozhattak. A résztvevők hat elismert, és a témában kiemelkedő tudással, jártassággal bíró szakember vezetése mellett, közös gondolkodással dolgozták fel a vezetői működést támogató modelleket és a gyakorlati példákat. Az előadások rámutattak, hogy a folyamatmenedzsmentnek fontos része a folyamatcélok azonosítása, az elvárások és igények pontos feltárása, a folyamatok elemzése, mérése és állandó fejlesztése.
Turi József István, a MÁV folyamat- és teljesítménymenedzsment vezetője előadásában bemutatta, hogy az elmúlt években a folyamatok minél alaposabb ismerete hangsúlyossá vált a vasúti rendszer hatékonyabb működésének elérése érdekében is. A folyamatok kialakításánál a szervezetek közötti, területeken átívelő együttműködést és az összehangoltság fontosságát emelte ki, amelyek együttesen támogatják a vállalati célok elérését.
Ecsédi István, az Improvers Group - Sämling Kft. ügyvezetője előadásában az újfajta vezetői funkciók és a változásokra való gyors reagálás fontosságát hangsúlyozta. Kiemelte, hogy a dinamikus, proaktív vezetés garantálja a sikert, és a vezető úgy tudja csapatát eljuttatni a kitűzött célokhoz, mintha egy hajót navigálna. A „ vezetői iránytű” bemutatásával konkrét segítséget kaphattak a résztvevők arról, hogyan működik ez a gyakorlatban.
Németh Balázs, a Kvalikon Kft. ügyvezető igazgatója bemutatta, hogy a cégeket leginkább kultúrájuk és folyamataik különböztetik meg egymástól, és ezek adják versenyelőnyüket is. Beszélt a folyamatgazdák szerepéről, a jó és alapos szabályozottság értékéről. Hangsúlyozta, hogy a folyamatmenedzsment folyamatos törődést és frissítést igényel, amit az adott folyamat felelősének kell menedzselnie. Előadását a „Vevő hangja” című interaktív gyakorlattal tette szemléletessé.
A mesterséges intelligencia (MI) jelenlegi fejlettségi állapotát Boa László, a Digitális Jóléti Program Kft. szakmai vezetője egyedi és szórakoztató módon mutatta be. Konkrét példával illusztrálta, hogy mire képes a mesterséges intelligencia, hogyan tud komplex problémákra, speciális területeken, komplett megoldási, stratégiai javaslattal szolgálni, a lehető legrövidebb idő alatt.
A Szinergia Kft. vezetője, Somogyi Balázs tanácsadó egy interaktív workshop keretében a vezetői támogatás egyik széles körben elterjedt módszerét, az A3 „szisztematikus” problémamegoldást ismertette meg a résztvevőkkel, amely a hatékonyabb működést és a munkatársi támogatást segíti a mindennapi problémák megoldásában.
Kosztolányi János a p2m Consulting Kft. tanácsadója workshopja elején a LEAN alapjait, illetve annak a szolgáltatást nyújtó vállalatokra érvényes alapvető érték-veszteség koncepcióját mutatta be strukturáltan és érthetően. Ezt követően mindenki egyéni feladatot kapott, amelyek megoldásában a résztvevők kis csoportokban segíthettek egymásnak.
A programról készült összefoglalók, előadások és további könyvajánlók a Vezetői Akadémia SharePoint oldalán megtalálhatók. Ősszel ismét új témakörrel folytatódik a Vezetői Akadémia, ahol szintén fontos és aktuális témákat dolgozunk fel közösen, külső szakemberek bevonásával.