A konténervonat záhonyi átrakással érkezett a budapesti Rail Cargo Terminal - BILK-re. A magyar főváros és Jinan közötti vasúti teherforgalom további élénkülését jelzi, hogy a következő időszakban szinte heti rendszerességgel közlekednek majd erre a szerelvények, amelyek áruösszetétele közelít a járvány előtt megszokotthoz.
Júniustól megkezdi heti rendszerességű közlekedését Záhonyon át magyarországi – Rail Cargo Terminal - BILK – úticéllal egy újabb konténervonat Kína Changsha városából is. A kontinentális útvonalon egyébként Lengyelországon és Szlovákián keresztül már most is érkezik heti egy szerelvény Kínából.
A Rail Cargo Operator - Hungaria kezelésében közlekedő, átlagosan 40-42 kocsiból álló vonatok a szárazföldi Selyemúton a tengeri fuvarozásnál lényegesen rövidebb idő alatt, környezetkímélő módon teszik meg a kínai ipari központok és Magyarország közötti több mint 10 ezer kilométeres utat.
A szárazföldi fuvarozás mellett élénk a görögországi Pireusz, a horvátországi Rijeka és a szlovéniai Koper kikötőjébe érkező magyarországi rendeltetésű konténerekkel is rakott hajók forgalma. A Rail Cargo Group hetente 15-16 vonatpár közlekedtetésével biztosítja a magyar ellátási lánc számára fontos ázsiai termékek importját és juttatja el a kikötőkbe a magyar exporttermékeket.
Április óta folyamatosan normalizálódik a távol-keleti áruforgalom, mégis akár őszig is eltarthat, amíg egyensúlyba kerülnek a szállítások annak függvényében, hogyan alakul a pandémiás helyzet, illetve, hogy milyen ütemben indul újra a gazdaság.