Szeptember 27-től folyamatosan jelennek meg a szegedi vonalon az első osztályú, prémium fülkékkel ellátott IC+ szerelvények. A fedélzeti vendéglátás és a prémium szakaszra a jegyértékesítés október 1-től indul, addig első osztályú jeggyel és helyjeggyel – prémium helyjegy megváltása nélkül – kipróbálható a prémium szakasz is. Október 1-jétől már kora reggeltől estig egész nap órás ütemben közlekednek az intercity-vonatok a főváros és Szeged között.
A Budapest–Cegléd–Kecskemét–Szeged Magyarország egyik legforgalmasabb vasútvonala, 2019-ben 3 milliaóan utaztak rajta. Idén újra a járvány előtti utasszám jellemző, 2022 első nyolc hónapjában már 1,9 millióan választották a vasutat ezen a vonalon. Október 1-jétől, a korábbiakhoz képest egy órával később is, Budapest-Nyugati pályaudvarról Szegedre 20:53-kor, illetve Szegedről Budapestre 20:45-kor is minden nap jár InterCity. Ennek köszönhetően minden nap kora reggeltől estig egész nap órás ütemben lehet közlekedni a két város között.
Szeptember 27-től fokozatosan állnak forgalomba a vonalon az első osztályú, prémium fülkével ellátott IC+ kocsik. A bisztrószakaszban a fedélzeti vendéglátás és a prémium szakaszra a jegyértékesítés október 1-től indul, addig első osztályú jeggyel és helyjeggyel a prémium szakasz is igénybe vehető, prémium helyjegy megváltása nélkül kipróbálható. Az új IC+ szerelvények megjelenésével gyökeresen új, 21. századi szolgáltatási színvonal mutatkozik be a szegedi vonalon is. Az IC+ kocsik mellett a legkihasználtabb vonatokban egy második, IC 1. osztályú kocsi is fog közlekedni, ezzel egyes vonatokban két 1. osztályú és két 2. osztályú IC-kocsi szállítja majd az utasokat, összesen mintegy 250 IC-minőségű ülőhelyet biztosítva a vasutat választó utazóknak. Vonatonként 9-18 db kerékpár szállítása eddig is és ezen túl is biztosított lesz a vonatokban, a vonatok a kerékpárjegy megváltása mellett ingyenes kerékpáros helyjegy váltásával vehetők igénybe.
Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára elmondta: „Ez csak az első lépés, mert szeretnék elérni, hogy Magyarország összes kiemelt intercity járatán hasonló üzemidő legyen. A kormány arról is döntött, hogy 39 plusz további 10 intercity-szerelvény beszerzését indítják el. Ezek az új vonatok 7, legfeljebb 9 kocsis új intercity vonatok lesznek, amelyek a MÁV-START állományába érkező új Siemens mozdonyok mögött korszerű kocsikkal közlekednek majd. Ez azt jelenti, hogy ezzel a beszerzéssel minden intercityként közlekedő távolsági vonat korszerű, 21. századi jármű lesz Magyarországon, ezzel szeretnék népszerűsíteni és versenyképesebbé tenni a környezetbarát vasúti közlekedést.”
Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója arról beszélt: „A MÁV-Volán-csoport célja, hogy a közösségi közlekedés valós alternatívája legyen az egyéni közlekedésnek, minél többen váltsanak vonatra vagy buszra az autó helyet. A szegedi vonalon ezt támogatja a most életbe lépő IC+ szolgáltatásfejlesztés és járatsűrítés. A megfelelő csatlakozási lehetőségekkel az ország több pontjára is biztosított az eljutás. Ceglédről például át lehet szállni az IC beérkezését követő 5 percen belül Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza irányába. Jövő ősztől Szabadka felé is megindulhat a személyforgalom Szegeden keresztül.”
Szeberényi Gyula Tamás Bács-Kiskun megye 2-es választókerületének országgyűlési képviselője üdvözölte a fejlesztést, ami megkönnyíti a kecskemétiek és környéki lakosok életét. Az új lehetőségekkel megfelelő alternatívát nyújt a vasút a közúti közlekedéssel szemben. Reményét fejezte ki, hogy ezután sokkal többen fognak vonattal közlekedni.
Az IC+ kocsik megjelenésével egyidőben közel 40 év szolgálat után búcsúznak a napi forgalomból a szegedi vonalról a Rába gyártmányú komfortkocsik. Október 1-2. között a MÁV-START járműbúcsúztató programot szervez ezen a 140-es vasútvonalon.