Selymesi Sándor nyugdíjas vasutas írása a Vasúttörténeti Alapítvány gondozásában jelenik meg, mintegy 100 oldalas könyv formájában. A hiánypótló könyv első része a Galambos-Bugac közötti kisvasútépítés gazdasági és társadalmi körülményeinek ismertetésével kezdődik.
1920. év december 15. napján volt a közigazgatási eljárás és rendhagyó módon már másnap megtartották a műtanrendőri bejárást, mai szóval mondva a hatósági vizsgát. Ennek a két napnak a dokumentálása levéltárban őrzött eredeti jegyzőkönyvek feldolgozásával készült, ezért sikerült rekonstruálni egy 1920. évi kisvasúti szolgálati utasítást is. A fotókkal, térképekkel, rajzokkal gazdagon illusztrált könyv a jegyzőkönyv előírásait követve korabeli vasútépítési alkatrészeket, jelzőket, járműveket is ábrázol, majd összehasonlításképpen bemutatja a mai hasonló kisvasutak fontosabb eszközeit.
Az akkori 15,1 kilométeres vasúti nyomvonal megállapítása régi katonai térképek és a mai erdőtérképek felhasználásával történt, ezért sikerült egy térképen feltüntetni az 1920. évben megépített 600 mm-es kisvasút és az 1930. évig megépült 760 mm-es kisvasút nyomvonalát.
A negyedik rész a Kecskeméti Gazdasági Vasút tíz évnyi vasútépítési eseményeivel feltárja a „nyomvonalváltás” időszakát, egészen a Galambos-Bugac közötti kisvasút megszüntetéséig.
A könyv bemutatását 2020. augusztus 8-ra tervezzük Bugacon egy kapcsolatos program keretében.