Ismét közlekedhetnek a vonatok Debrecen és Nyíregyháza között, a téglási baleset helyszínén ugyanis az egyik vágányon megindulhatott a vasúti forgalom. Köszönet illet valamennyi munkavállalót, akik ebben közreműködtek, vagy tovább dolgoznak mindkét vágány mihamarabbi helyreállítása érdekében.
Újraindult a vonatközlekedés május 15-én, hétfőn este az egyik vágányon Hajdúhadház és Újfehértó között, ahol május 7-én Téglás közelében kisiklott egy tehervonat, és járhatatlanná tette a pályát. A Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vasútvonalon így már a teljes viszonylaton közlekednek a vonatok, az utasoknak nem kell pótlóbuszra átszállniuk. A munkálatok jelentős része azonban még hátravan, a teljes helyreállításig – várhatóan június első feléig – napi két kora reggeli és két délutáni vonat nem közlekedik a Debrecen és Nyíregyháza közötti szakaszon. Mint ismert, Téglás közelében a 100-as vonal Újfehértó és Hajdúhadház közötti szakaszán egy vasérccel rakott tehervonat 35 kocsijából kilenc siklott ki. A MÁV azonnal megkezdte a helyreállítást, illetve elsőként a sérült vagonok leemelését a vágányokról és azok elszállítását. Összességében ötszáz tonna vasérc ömlött a vasúti pályára. A műszaki mentésben több mint 250 vasúti szakember vett részt. Első lépésként a vasúti pálya felszabadítását végezték el Kollégáink a Budapest Járműbiztosítási Igazgatóságról, alapvetően a "szolnoki daruval" nyolc műszakban, vasárnap estétől csütörtökig. A vasúti pálya helyreállításáról az FKG Kft. debreceni divíziójával több egyeztetés is történt. Rendkívüli és megfeszített munka zajlott és zajlik jelenleg is a helyszínen, ezért a tisztes helytállásért köszönet illet minden érintett munkavállalót.
Mivel május 11-én csütörtökön befejeződött a sérült vasúti kocsik beemelése, így megkezdődhetett a vágányszakaszok helyreállítása. A kevésbé sérült jobb vágányt sikerült eddig helyreállítani, így villamos vontatással megindulhatott a vasúti forgalom. Itt leginkább a felső ágyazatot kellett cserélni 140 méteren, és 24 méter hosszú, folyóméterenként 54 kilogrammos sínek illetve 240 új vasbetonalj beépítésével cserélni a felépítményt. A bal vágány helyreállítása, ahol a siklás történt, nehezebb eset. A roncsok eltávolításakor derült ki, hogy nagyobb a rombolás mértéke, mint amire számítottuk és az alépítmény javítása illetve újjáépítése is szükséges mintegy kétszáz méteren. A megrongálódott vasúti pályán összességében 4 és fél ezer betonaljat és 3600 méternyi sínt kell cserélni. A bal vágány helyreállítása még egy hónapot vehet igénybe. A költségek jelentősek, több, mint egymilliárd forintba kerülhet a mentés, a vágányok, az al- és a felépítmény továbbá a felsővezeték helyreállítása.
A jobb vágány mielőbbi forgalomba helyezése a személyforgalom mellett azért is volt fontos, mert a bal vágány építéséhez szükséges anyagokat itt lehet a helyszínre szállítani. Emellett a teherforgalmat is el kell indítani.
Ugyancsak köszönet illeti a Kollégákat a gyors helyreállítási munkáért a versegyházi vonalon Rákospalota-Újpest és Vác között. Itt Fótfürdő megállóhelynél május 8-án fa dőlt a felsővezetékre, de a forgalom már aznap délután megindulhatott.