A 120-as vasútvonalon Tiszatenyő és Mezőtúr között Kétpó forgalmi kitérőnél siklott ki július 9-én egy teherszállító vonat kilenc kocsija, járhatatlanná téve a vasúti pályát. A bal vágányon a tervek szerint hét végén megindulhat a forgalom.
Múlt vasárnap, július 9-én 12 óra 17 perckor egy Szolnokról Békéscsaba-Lőkösháza irányába közlekedő konténerszállító tehervonat kocsijai kisiklottak Tiszatenyő és Mezőtúr között, Kétpó forgalmi kitérőnél. A 17 kocsis szerelvény kilenc kocsija, egyenként hat tengelyes „iker” pőrekocsi siklott ki, nyolc vagon és a mozdony a vágányon maradt. A tehervonat vagonjai közül öt szállított veszélyes anyagot, ezek közül négy siklott ki. A kisiklott négy vagonból egy megsérült.
A siklott vasúti kocsik mindét vágányt járhatatlanná tették, megrongálódott a vasúti pálya és a felsővezeték is. A helyszínre Szolnokról érkezett a daru, amelynek segítségével azonnal megkezdték a MÁV munkatársai a sérült vasúti kocsik leemelését a pályáról, ezután veheti kezdetét a pálya helyreállítása. Hétfő reggelig a vonat utolsó siklott kocsiját rakománnyal együtt a megfelelő műszaki vizsgálat és javítás után visszahelyezték a vágányra. A többi kocsi beemelése a daru új pozíciójából történik majd, illetve a kocsikról a konténereket rakják át a helyszínre küldött vasúti kocsikra.
Az elsődleges felmérés szerint a jobb vágányon egy felsővezetéki tartóoszlop kidőlt és összetört, körülbelül 2000 méter hosszban megrongálódott a vasúti pálya, ezen belül körülbelül 400 méteren a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, ott teljesen új pályát kell építeni. A bal vágányon sem közlekedhetnek egyelőre a vonatok, bár itt kisebb volt a sérülés. A helyreállítási munkálatokat folyamatosan végzik a vasúttársaság szakemberei, a kár az előzetes becslések szerint több száz millió forintra tehető. Időközben a bal vágányon sikerült kijavítani a hibát, így azon a daru már közlekedhet. Az FKG a szükséges síncseréket elvégezte, ideiglenesen rögzítette, a tervek szerint csütörtökön a hegesztést és a beszabályozást is elvégzi. A sérült és megsemmisült kocsik illetve a rakományuk daruzása folyamatos. Az összetorlódott ikerkocsik leemelése azért is fontos, mert a legalsó kocsi még beleér az űrszelvénybe, és addig a szabályozási munkákat a géplánc nem tudja megkezdeni a bal vágányon. Ez viszont szükséges a forgalom elindításához. A forgalom a tervek szerint a hét végén indulhat újra a bal vágányon egyelőre 40 km/h-s sebességgel.
A vonatok módosított menetrend szerint, korlátozásokkal, esetenként 60-80 perces késéssel közlekednek, egy szakaszon pótlóbuszokkal kell utazni, járatkimaradásokra is számítani kell. Az aktuális menetrendi változások a https://www.mavcsoport.hu/mavinform/bekescsabai-vonalon-hetfon-korlatozasok-kesesek-potlobuszok oldalon tekinthetők meg.