A bal vágány után sikerült helyreállítani a jobb vágányt Kétpónál, ahol július 9-én tehervonat siklott ki, járhatatlanná téve a vasúti pályát. Augusztus 11-én este a jobb vágányt is visszaadta a forgalomnak a MÁV, a helyreállításon csaknem 150 ember dolgozott.
Tiszatenyő és Mezőtúr között a 120. számú vasútvonalon július 9-én a kétpói forgalmi kitérőnél egy tehervonat kilenc konténerszállító kocsija kisiklott, elzárva mindkét vágányt a forgalom elől. A kisiklott kocsikat több nap alatt nagyteljesítményű daruval helyezték vissza a vágányra a MÁV és a MÁV-START szakemberei. Az okozott károk helyreállítása a kevésbé megrongált bal vágányon kezdődött, annak érdekében, hogy azt a vonatforgalom részére minél előbb vissza tudja adni a vasúttársaság. Napokig pótlóbuszok szállították az utasokat az érintett szakaszon, míg július 15-én este a bal vágányon megindult a vonatközlekedés Tiszatenyő és Mezőtúr között. Itt közel egy hétig tartott, amíg a MÁV és a MÁV-START munkatársai felszabadították a vasúti pályát és eltávolították a kisiklott, sérült vasúti teherkocsikat illetve azok rakományait. A vágány helyreállításában részt vett a Budapest JBI szolnoki vasúti balesetelhárító daruszerelvény, a ferencvárosi közúti balesetelhárító segélykocsi és a vegyi elhárító segélykocsi személyzete, illetve a munkatársakat irányító vezetők.
A siklást követően a mezőtúri biztosítóberendezési szakasz szakemberi leszerelték a sérült balízokat, valamint a tengelyszámlálókat. A helyreállításhoz szükséges három napos feszültségmentesítés idejére a szegedi Biztosítóberendezési Főnökség teherautója szállította a helyszínre a Távközlési Főnökség TEKSAN JS60 típusú aggregátorát, hogy mind az állomási biztosítóberendezés áramellátása, mind a távközlési berendezések és GSMR folyamatos működése biztosítva legyen. Az aggregátor folyamatos felügyeletét és üzemanyag ellátottságát a Távközlési és Biztosítóberendezési Főnökség szakemberi közösen biztosították. A vasúti pálya helyreállítása után a szigetelt sínáramkörök helyreállítását, beszabályzását és élesztését, valamint a tengelyszámlálók visszaszerelését a mezőtúri biztosítóberendezési szakasz végezte. A sérült balízok pótlása később várható.
A jobb vágány felújítása, ahol a siklás történt, már bonyolultabb feladat volt, hiszen mintegy két kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, egy felsővezetéki tartóoszlop kidőlt és összetört, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, helyenként új pályát kellett építeni. A bal vágányban 200 méter, a jobb vágányban 400 méternyi vágányt építettek át, kicseréltek 3500 vasbetonaljat, 1200 méter sínt, 1485 tonna zúzottkövet helyeztek el a vasúti pályában, továbbá a vasúti átjáróban a MÁV dolgozói kicserélték a megrepedezett, összetört burkolati elemeket.
Közös munkával sikerült helyreállítani a sérült jobb vágányt, amelyben a szegedi, a debreceni és a budapesti területi igazgatóság munkatársai, és a MÁV FKG szegedi Divíziójának dolgozói egyaránt részt vettek. Itt augusztus 11-én indulhatott meg a forgalom. A jobb vágány helyreállításában összességében 143 munkatárs vett részt, ebből 91-en a Területi Igazgatóság Szeged munkavállalói. Jelenleg mindkét vágányon 80 km/h-val közlekedhetnek a szerelvények, ugyanis még hátravan a nagygépes vágányszabályozás – tudtuk meg Görög Beáta műszaki igazgató-helyettestől. Erre a munkára az augusztus 17-18. közötti éjszakai vágányzárban kerül sor, ezt követően ismét 120 km/h-val közlekedhetnek mindkét vágányon a szerelvények. A munka szűk egy hónapig tartott, viszont a tönkrement szakaszon az al- és felépítményt egyaránt újjá kellett építeni. A 120-as vonal Szajol és Békéscsaba között európai uniós támogatásból épült át a közelmúltban, így például folyóméterenként 60 kilogramm tömegű síneket kellett újból beépíteni, emellett az összes betonaljat cserélni kellett, amelyek 160 km/h-s közlekedésre alkalmasak. A megrongálódott pálya, azaz a bal és a jobb vágány helyreállításának költsége 700 millió forint.
Rendkívül bonyolult és összetett feladat volt a sérült vasúti kocsik eltávolítása, illetve a kifolyt veszélyes anyag semlegesítése és elszállítása. Két vagonban ugyanis veszélyes anyagnak minősülő, folyékony rovarölő szert szállítottak, illetve ezek mellett más típusú ipari vegyi anyagok is kiszivárogtak a kocsikból. Emellett a jobb vágányon egy felsővezeték tartó oszlop is összetört, amit szintén pótolni kellett. A kárelhárítás során a felsővezetéket is kijavították a vasúttársaság szakemberei, a biztosítóberendezés szerencsére nem sérült komolyabban. Az érintett szakaszon a pályára elhelyezett balízok sérültek meg, azok pótlása folyamatos. A 120-as vonalról általánosságban elmondható, hogy jó műszaki állapotú, nemcsak a felújítás révén, de a karbantartást – már csak az európai uniós követelmények miatt – is megfelelő alapossággal végzi a MÁV – közölte Görög Beáta. Három évente ugyanis emelt szintű karbantartást kell végezni a 120-as vonalon, ami többségében sínköszörülést, vágányszabályozást, a hibás betonaljak cseréjét, illetve a kitérők alkatrészeinek a cseréjét tartalmazza.
A helyreállítás révén Tiszatenyő és Mezőtúr között mindkét vágányon közlekedhetnek a szerelvények, ezzel a Budapest-Szolnok-Békéscsaba vasútvonalon visszaállt az eredeti menetrend.