Elindult a forgalom Érd és Érd-alsó között az újonnan épített összekötő vágányon, amely közvetlen kapcsolatot létesített a 30a (Budapest-Székesfehérvár), és a 40a (Budapest-Pusztaszabolcs) vasútvonalak között. Így augusztus 28-tól, a MÁV-START menetrendjének módosításával egyidejűleg reggelente három, Pusztaszabolcs felől érkező gyorsított személyvonat Érdtől ezen a vágányon közlekedik Kelenföld felé, és a szerelvények csak Érd-alsón és Tétényliget vasúti megállókban állnak meg. Ehhez az összeköttetéshez viszont egy új, 1355 méter hosszú sínpár építésére volt szükség jelentős földmunkák közbeiktatásával Érd és Érd-alsó között. Az összekötő vágány zöldmezős beruházásként épült meg, ugyanis ezen a szakaszon nem volt vasúti összeköttetés. A pálya 80 km/óra engedélyezett sebességre épült 225 kN tengelyterhelés mellett, ezzel együtt a kivitelező négy nagysugarú kitérőt is elhelyezett ezen a szakaszon, amelyeket váltófűtéssel látott el. A kitérőket a VAMAV szállította, és a beemelésüket még tavaly októberben a MÁV-START által rendelkezésre bocsátott Kirow vasúti daruval végezte el a kivitelező konzorcium. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában (amit még a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő kezdett el) a V-Híd és az R-Kord alkotta konzorcium építtette meg az összekötő vágányt. A 7-es főút felett áthaladó vasúti hídon a MÁV hálózatán először létesült Rheda 2000 típusú betonlemezbe ágyazott, magánaljas és rugalmas sínleerősítés a fenntartási költségek csökkentése érdekében.
Az összekötővágány jelentős többletkapacitást eredményez a mai állapotokhoz képest. A 30a vonalról Tárnok felől közvetlenül el lehetett érni a 40a vonalat, ám fordítva eddig erre nem volt lehetőség. Így viszont a Pusztaszabolcs és Székesfehérvár felől érkező, illetve az oda tartó vonatok Érd és Kelenföld között kettő helyett négy vágányt vehetnek igénybe, ami felgyorsíthatja a forgalmat, hiszen például nem kell egy időben ugyanazon a pályán közlekedniük, illetve követniük egymást a több helyen megálló személy, és az InterCity vonatoknak. Az új összekötő vágány lehetőséget ad a forgalom jobb elosztására is, így az IC vonatok, így a balatoni, a veszprémi és a zalaegerszegi gyorsvonatokkal együtt pécsi és a kaposvári járatok is a 30a vonalon közlekedhetnek (utóbbiak az összekötő vágányon Érdig), így el tudják kerülni a 40a-n közlekedő elővárosi személy vagy tehervonatokat. Lehetőség adódott arra is, hogy a gyorsított személyvonatok szintén az összekötő vágányon közlekedjenek, kevesebb megállással és rövidebb menetidővel.