Idén a cégcsoport standjával is találkozhatnak szeptember 16-án és 17-én a látogatók az Autómentes Hétvégén a Kálvin téren.
Az Európai Mobilitási Hét 2023 részeként Autómentes Hétvége programsorozat lesz Budapesten szeptember 16-17-én. Idén az Autómentes Hétvége rendezvényen a MÁV-VOLÁN-csoport is képviselteti magát, a cégcsoport standjával a Kálvin téren felállított sátorban találkozhatnak az érdeklődők szombaton és vasárnap 10 és 18 óra között. A szervező Budapesti Közlekedési Központ saját területet biztosít a rendezvény ideje alatt a MÁV-VOLÁN-csoportnak, illetve leányvállalatainak, ahol egy harminc méter hosszú sátorban várjuk a kicsiket és nagyokat egyaránt. Az érdeklődőket gyermekfoglalkoztató programokkal, vasútbiztonsággal kapcsolatos edukációs játékkal, kvízzel és különféle ajándékokkal várjuk. Meg lehet pörgetni a vasútbiztonsági kérdésekkel ellátott kereket, munkatársaink segítséget nyújtanak a válaszadásban, majd egy kis ajándékkal jutalmazzuk (biciklis láthatósági pánt, nyakpánt, karkötő) a résztvevőket. Lesz ezen felül gyereksarok, színező, arcfestés, vonatos játék, és az érdeklődőket igény esetén elkalauzoljuk a cégcsoport karrieroldalán is.
A folyamatosan bővülő elektromosbusz-flottát standunkon egy Mercedes-Benz eCitaro típusú, lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású jármű képviseli, amellyel vendégeink közelebbről is megismerkedhetnek, és a vezetőülésben is helyet foglalhatnak. A közösségi közlekedés igénybevételével minden utasunk közvetlenül is hozzájárul ökológiai lábnyomunk csökkentéséhez.
Az Európai Mobilitási Héten szeptember 16-22. között a vonaton utazók kerékpárjukat díjmentesen szállíthatják. Emellett szeptember 22-én az Autómentes Napon a MÁV-VOLÁN-csoport játarain a helyközi közlekedésben 990 forintért megváltható "Autómentes napijeggyel" lehet utazni.
Az Európai Unióban az üvegházhatású gázok kibocsátásának a 25 százalékát a közlekedés okozza, ebből ugyanakkor jelentéktelen hányad jut a vasútra. Vagyis alapvetően nem a vasút a felelős a környezet szennyezéséért. A vasút az egyetlen olyan közlekedési rendszer, amely 1990 óta csökkentette szén-dioxid kibocsátását, miközben a forgalom növekedett. Ebből adódóan a vasúton, illetve a vasúti részarány növelésén múlik, hogy 1990-hez képest 2030-ig tudjuk-e 55 százalékkal csökkenteni a szén-dioxid kibocsátást. A 2050-ig meghatározott európai klímasemlegesség elérése lehetetlen a vasút részarányának növelése nélkül.