A szegedi Vasúttörténeti Alapítvány megalakulása óta gondot helyez és gyakorlatban is végzi a Kecskeméti Kisvasút propagálását, emlékének ápolását. Az augusztus 8-ára szervezett bugaci programjukat is ennek a jegyében, több különleges rendezvénnyel színesítve tartották meg.
A Művelődési Központban megnyitották – Endre Gábor alpolgármesterrel közösen – az Alapítvány gyűjteményéből a Kecskeméti Kisvasút és az itt közlekedett „Bugaci Kispöfögő” gőzmozdony által vontatott nosztalgiavonatok történetéről, relikviáiból, dokumentációiból, fényképeiből összeállított vasúttörténeti kiállítást.
Ezt követően került sor a „100 éve épült a Galambos-Bugac közötti kisvasút” c. könyv bemutatására. Selymesi Sándor nyugdíjas vasutas írását az Alapítvány gondozásában jelentették meg. A hiánypótló kiadvány az alig ismert kisvasút rövid életű történetét dolgozza fel igen precíz, szakmai tartalommal. Jelentősége pedig abban áll, hogy ez volt az elődje a Kecskeméti Gazdasági Vasút létrejöttének. A könyv megvásárlásához és a szerzői dedikáláshoz hosszú sor kígyózott.
A 100-nál is több érdeklődő az ország szinte minden szegletéből érkezett.
A következő napirendi pont már Bugac állomáson folytatódott. A 10 éve bezárt épületet, környezetét és a pálya bizonyos szakaszát méltó módon rendbe tették a vasutas kollégák, az önkormányzat dolgozói és számtalan önkéntes vasútbarát. A leendő „Kiskunsági hajtánypálya” projekt bemutatását Kékesi Márton vasutas ötletgazda ismertette a mintegy 10 pályamesteri motoros- és két kézihajtány gyűrűjében.
A vendégek körében óriási, különleges élményt jelentett a gyakorlati rész, amikor kipróbálhatták – rövid szakaszon – a különleges járműveken való zötykölődést és a kézihajtányokkal versenyt is rendezhettek.