A Záhonyi Átrakókörzetben ismerkedtek a vasúttal győri egyetemisták. A tanulmányi kiránduláson felkeresték a legjelentősebb helyszíneket, ahol egyben tartalmas előadásokat hallhattak a MÁV munkatársaitól.
Évről-évre visszatérő vendégei a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói a Záhony vasúti Átrakókörzetnek. Idén október 6-án tanulmányozták a hallgatók a vasút sajátosságait Záhonyban, a tanulmányi kiránduláson kilenc egyetemi hallgató ismerhette meg testközelből a körzet vasúti specialitásait. Őket Szabó Lajos tanár, egyben forgalmi szakértő, és Döbrentei Balázs tanszéki mérnök kísérte. A MÁV részéről Csőri Miklós és Rabb László forgalmi csomóponti főnökségvezető kísérte a csoportot.
A hagyományoknak megfelelően, a napi program egy szakmai előadással vette kezdetét, a látogatók átfogó képet kaptak az Átrakókörzet szolgálati helyeiről, létesítményeiről, múltjáról, jelenéről és jövőjéről. Ezt követően a körzet vasúti összeköttetéseiről, a vasútüzemi alapfolyamatokról hallhattak előadást a tanulók. A napi üzemvitel esetében fontos a körzet vonatforgalmának és a rakodóhely-kiszolgálásainak összehangolása. Megtekintették a vendégek az országhatár közelében elhelyezkedő vasúti Tisza-híd és a Száraz-híd felépítményét, ahol fonódott vágányzaton történik a széles és normál nyomtávolságú vonatközlekedés. Ikonikus helyszín a Záhony Vontatási szolgáltatási telephely is, ahol a normál és a széles nyomtávolságú Szergejek és egykori Púposok gépészeti őshazáját tekintette meg a lelkes társaság. A látogatás folytatásaként a Záhony-Fehérolaj átfejtő és a Záhony 500-as térség megtekintése következett.
A körzetlátogatások állandó programját alkotja a Tengelyátszerelő üzem működésének és technikai berendezéseinek tanulmányozása. A széles és normál nyomtávolságú járművek itt magánaljas, kombinált vágányon közlekednek. Délután Eperjeske kiterjedt térségében folytatódott a látogatás. Eperjeske-Rendező széles nyomtávú gépesített rendezőpályaudvar és berendezései (a röntgenkapu, a vágányfék, az automata vágányhídmérleg, a féksarus célfékezés) mindig felejthetetlen látványt nyújtanak, a gurítással történő elegyrendezéssel egyetemben. Eperjeske-Átrakó pályaudvaron a 12 méter magas érccsúszda, valamint a darupályás és egyéb technológiával történő átrakó berendezések, míg Fényeslitke-Rendező pályaudvaron a normál nyomtávolságú, gépesített rendezőpályaudvar vasútüzemét tekinthették meg az ifjú közlekedésmérnök hallgatók.
A nap végeztével kellően elfáradva, számtalan élménnyel gazdagodva tért vissza a csoport a záhonyi szálláshelyre. Reméljük, hogy a körzetlátogatás során tapasztaltak sikeresen hasznosíthatók lesznek a fiatal mérnökjelöltek számára, mind egyetemi tanulmányaik, mind a szakmai pályafutásuk során egyaránt.