A Siemens Mobility vasúti vontató járműveinek magyarországi közlekedéséhez szükséges vizsgálatait a Rail Cargo Hungaria szervezte és bonyolította le. A rendkívül összetett ellenőrzést az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a MÁV Zrt. Infokommunikációs és Technológiai Rendszerek Főigazgatóság, a Siemens Mobility Kft. szakemberei és technológiai közreműködő cégek összefogásával, zökkenőmentes együttműködésével sikerült tizenhárom hónap alatt elvégezni.
A csúcstechnológiát képviselő mozdonyok alkalmasak arra, hogy Európában egyedülállóként 20 ország vasúthálózatán közlekedjenek. Ennek a képességnek is köszönhető, hogy a kontinensen eddig több mint 850 Vectron teljesít szolgálatot. A Vectron vontatási tulajdonságai saját kategóriájában egyedülállóak: a közel 300 kN indító vonóerő lehetővé teszi, hogy összetett domborzati viszonyok pályaszakaszain is akár 2200 tonnás vonatokat továbbítsanak. Intelligens megoldásai közül kiemelkedik automatikus nyomatékelosztási képessége, amellyel a vonóerőt a tengelyek között az adott tapadási viszonyokhoz igazítva fejti ki. A jármű kialakítása lehetővé teszi, hogy az ETCS üzemmód mellett, annak teljes európai vasúthálózaton történő elterjedéséig az egyes országok nemzeti, B osztályú rendszereivel is közlekedjen.
A 1293 sorozatú mozdonyok üzembehelyezési folyamatát az RCH az Osztrák Szövetségi Vasutak felkérésére bonyolította le. A vállalat szakemberei mintegy 5000 kilométert tettek meg a tesztfutások alkalmával, és folyamatosan koordinálták a résztvevő szakmai szervezetek munkáját.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kifejtette, hogy a hazai vasúttechnikában egyre nagyobb teret nyer a világszínvonalú csúcstechnológia. A SIEMENS Vectron mozdonyok mellett a hazai gyártású IC+ személykocsik is lehetőséget teremtenek a magyarországi piaci szereplők számára, hogy minél nagyobb szeletet hasítsanak ki a nemzetközi vasúti szállításokból.
Az ötvenhat Vectron mozdony engedélyeztetése során kiemelkedő teljesítményt nyújtott a vasúti hatóság is. Az elmúlt egy évben szinte minden héten le kellett folytatniuk egy-egy jármű vizsgáztatását. A korszerű, innovatív megoldások folyton megújuló kihívások elé állítják a hatósági szakembereket, akik egyebek mellett az emeletes motorvonatok típusvizsgálatán és a tram-train vonatok engedélyezésén is dolgoznak. Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a kormány a vasúti árufuvarozás versenyképességének erősítése érdekében a következő öt évben összesen közel 30 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt az egyes kocsi szolgáltatáshoz.