Környezetkímélő és biztonságos közlekedés jött létre az Ebes és Debrecen közötti vasútvonal teljes átépítésével - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára a 15 milliárd forintos beruházás keretében felújított vonal ünnepélyes átadóján.
Bodó Sándor hangsúlyozta: a kormány stratégiai célként jelölte ki a közösségi közlekedés fejlesztését, legyen az kötöttpályás vagy közúti. Az elővárosi vagy távolsági közlekedési fejlesztések sorát megújult pályák, állomásépületek is jelzik - tette hozzá. Elmondta, hogy 2021-től még több forrás, mintegy 2000 milliárd forint áll rendelkezésre a közlekedésfejlesztésre, ebből 32 milliárd forint felhasználásáról már döntés is született.
Pósán László országgyűlési képviselő reményét fejezte ki, hogy a jövőben gyorsabban, biztonságosabban és kiszámíthatóbban közlekedhetnek az utasok Debrecen és a főváros irányába.
Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: az Ebes és Debrecen közt elkészült kétpályás, 8 kilométeres vasúti szakasz is hozzájárul ahhoz, hogy a Budapest és Debrecen közt közlekedő vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedjenek, és a menetidő két órára csökkenjen. Jövőre Debrecen és Nyíregyháza között 500 millió forintból újul meg a vasútvonal, 2022-ben pedig egymilliárd forintból a Debrecen és Nagykereki közötti szakasz modernizálása következik.
Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a kivitelezés nettó 15 milliárd forintba került. A Budapest-Szolnok-Debrecen közti 100-as vasútvonal most átadott szakaszán átépítették a pályát, korszerűsítették a felsővezetéket, kiépítettek egy körforgalmi csomópontot a Határ úton, jelzőlámparendszert és szervízutat is kialakítottak. Az elmúlt időszakban mintegy 1600 milliárd forint európai uniós és hazai forrásból újították fel a vasúti közlekedést.