Az Orosz Államvasutak (RZSD) 12 milliárd rubel (47,5 milliárd forint) értékű szerződést írt alá az Ural Locomotives vasúti járműgyártó céggel nagysebességű szerelvények leszállítására. Az első két prototípus várhatóan 2028 végére készül el és az újjáélesztett Moszkva–Szentpétervár nagysebességű vonalon (NSV) állnak üzembe. Az orosz vasúttársaság ezzel további kísérletet tesz arra, hogy új nyomvonalat alakítson ki a stratégiailag két legfontosabb városa között. Mint ismeretes, az elmúlt évtizedekben számos próbálkozás történt a Moszkva és Szentpétervár közötti 1520 mm nyomtávú, erősen igénybe vett, nagyforgalmú fővonal tehermentesítésére. A nyolc kocsiból álló új szerelvények üzemi sebessége 360 km/óra lesz, a végsebessége pedig elérheti a 400 km/órát is. A tervek szerint a két város közötti 679 kilométeres új vonalon irányonként napi 42 vonat közlekedik, 2 óra 15 perces menetidővel. Az NSV projekt finanszírozása kétféleképpen valósul meg: az 1,75 billió rubelre becsült fővonalat koncessziós rendszerben építik, a vonal második szakasza pedig az RZSD saját, 221,5 milliárd rubel értékű beruházási programjának köszönhetően épül meg.