A MÁV–Volánbusz-integráció legújabb fejlesztésének köszönhetően újabb városban válik gyorsabbá és egyszerűbbé a bérletvásárlás, a két társaság kiemelt célja a városi, regionális és helyközi közösségi közlekedés fejlesztése, a szolgáltatások összekapcsolása. November 20-tól már a MÁV applikációjában is meg lehet váltani a székesfehérvári autóbuszos dolgozóbérleteket.
A MÁV applikáción keresztül november 20-tól székesfehérvári autóbuszos dolgozóbérleteket is lehet vásárolni. A Székesfehérvár havi összvonalas bérlet, a Székesfehérvár I. félhavi összvonalas bérlet, a Székesfehérvár II. félhavi összvonalas bérlet, a Székesfehérvár összvonalas havi külterületi bérlet, valamint a Székesfehérvár összvonalas negyedéves bérlet az alkalmazás Térségi és városi jegyek menüpontjában érhető el.
A MÁV mobilalkalmazás nyáron bővült a Térségi és városi jegyek menüponttal. Erre kattintva elsőként a Budapest–Szeged viszonylatra szóló, 24 és 72 órás napijegyet lehetett megvásárolni, holnaptól pedig a Volánbusz említett székesfehérvári bérletei is bekerülnek a néhány kattintással, kényelmesen megvásárolható termékek listájába. A két társaság elkötelezett a projekt folytatása iránt, a szolgáltatás kiterjesztését tervezik több, megyei jogú városra. A cél egy településeken és szolgáltatásokon átívelő, 21. századi közösségi közlekedési platform létrehozása. A tarifális átjárhatóság megteremtése azért is kiemelkedően fontos, mert a vasút által jelentősen fejlesztett szolgáltatást a vasútállomástól távolabbra igyekvők is igénybe tudják venni.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: „Az integráció célja az egységes menetrend, egységes utastájékoztatás, egységes jegyértékesítés létrehozása. A végső cél a tarifaközösség megteremtése 2022-re, az olcsóbb, gyorsabb, kiszámíthatóbb, kényelmesebb utazás biztosítása az utasainknak. A most megvalósuló, Székesfehérvárt érintő fejlesztés ennek egyik lépcsőfoka. Jelentős vasútállomásról van szó, hiszen évente közel 3 millió utas fordul meg itt. A Budapest—Székesfehérvár vasútvonal felújítása után évről évre fejlesztjük a vasúti menetrendet is, idén szeptembertől már egész évben félóránként közlekednek, és pótjegy nélkül igénybe vehetők a Budapestet Székesfehérvárral összekötő InterCity-vonatok, melyek Kelenföld és Székesfehérvár között 39 perces menetidővel közlekednek.”
Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere köszönetét fejezte ki a MÁV és a Volánbusz teljes személyi állományának, hogy a járvány okozta különösen terhelt időszakban is biztonságosan működtetik a szolgáltatásokat a távolsági, a helyközi és a helyi vonalakon egyaránt. Hozzátette, hogy a menetrendek elmúlt hónapokban bekövetkezett változásai, a szolgáltatási színvonalat emelő eszközvásárlások, az új-autóbusz beszerzések és a korábbi évek fejlesztései mind-mind nagyon fontos lépések. Jelentőségük visszatükröződik a Székesfehérvár – Budapest viszonylaton, ahol a korszerűsítés hozza az utasszám-növekedést. Nagyon fontos, hogy az online világ nyújtotta lehetőségeket, szolgáltatásokat kihasználva még kényelmesebbé, egyszerűbbé, gyorsabbá tegyük az utazást, a bérletekhez való hozzájutást, ami később megjelenhet a menetjegy-vásárlás tekintetében is. „Biztos vagyok abban, hogy sokan fognak örülni az új MÁV applikációnak, és használni is fogják azt. A fejlesztés részben előrevetíti, hogy a vasúti, a helyközi és helyi autóbuszos közlekedést ötvöző, a kerékpárosoknak és a P+R parkoló révén az autósoknak is lehetőségeket nyújtó intermodális közlekedési központ igazi XXI. századi, modern csomópontként fog majd működni Székesfehérváron, annak minden lehetőségével együtt. Összességében ez mind-mind az utasok kényelmét szolgálja” – fogalmazott a polgármester.
Az elmúlt évek beruházásaiból egyértelműen látszik, hogy ahol a közösségi közlekedésben infrastrukturális vagy szolgáltatásfejlesztés zajlik, ott rohamosan nő az utasok száma. A Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa vasútvonal az elmúlt években több száz milliárd forintnyi beruházással újult meg, az utazók modern, kényelmes FLIRT motorvonatok és InterCity kocsik fedélzetén juthatnak el úti céljukhoz. Fejlődött az utastájékoztatási rendszer is, valamint sok helyen P+R és B+R parkolók várják az állomásokra autóval vagy kerékpárral érkezőket. Jövő év nyarára befejeződik a villamosítás a Székesfehérvár–Balatonfüred szakaszon, környezetbarát, korszerű közlekedést biztosítva a Balaton északi fővárosáig.
Idén nyáron megkezdődött a vasúti és a közúti közösségi közlekedés menetrendi összehangolása, ami elsősorban a közép-dunántúli térséget érintette. Az intézkedésekkel kapcsolatos lakossági visszajelzések alapján a megrendelő minisztérium és a MÁV-csoport felülvizsgálta a korábbi menetrend-módosításokat az érintett régiókban élők kedvezőbb kiszolgálása érdekében. Ennek részeként szeptember 28-tól főként a Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Szombathely és a Balaton déli partja térségében élők közösségi közlekedését kényelmesebbé, tervezhetőbbé, olcsóbbá tevő intézkedéseket, versenyképesebb menetrendi kínálatot és minőségibb szolgáltatásokat vezetett be a MÁV-START és a Volánbusz.
A busztársaság több viszonylaton a vonatközlekedéshez igazította menetrendjét, például Budapest és Zalaegerszeg között öt, a főváros és Nagykanizsa között négy, a Budapest–Székesfehérvár vonalon hat új járatpárt közlekedtet naponta. Az autóbuszjáratok többségének esetében a menetrendet úgy alakította ki a Volánbusz, hogy az InterCity vonatok indulásai között egyenletes, a fővárosba utazók számára optimális indulási és érkezési időpontokat biztosítson. Szeptember végén nemcsak a menetrend újult meg, hanem a járműpark fejlesztésére is sor került: összesen 23 új, Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbusz állt forgalomba Székesfehérvár helyi közlekedésében.