Van úgy, hogy lánglovagnak állnak az autóbusz-vezetők

segítségnyújtás Rólunk

2024.11.13 14:51
szerző: Volánbusz Kommunikáció

Október 28-án kora reggel, fél 7 után Simon Antal buszvezető kollégánk szokásos útvonalán gurult Biatorbágyról Kelenföld felé a 762/6-os járattal, amikor a Budaörs, Tetra Pak megálló előtti kereszteződésnél, az út másik oldalán megpillantott egy óriási füsttel égő személyautót. Már többen segédkeztek a jármű oltása körül, de a helyzet nagyon komolynak tűnt, ezért biztonságosan megállt a külső sávban, és a buszról leszállva megkérdezte a kis csoportot, miben tud segíteni.

„Egy jó állapotú, jól karbantartott, almazöld Citroën Xsara gyulladt ki; a motorháztető nem volt felnyitva, de az óriási hőtől a körülötte lévő műanyag alkatrészek már elkezdtek olvadni. Mint kiderült, a tűz a motortérben keletkezett, onnan gomolygott a hatalmas füst” – idézi fel a történteket Simon Antal. Két másik, segítséget nyújtó sofőr már kifújta a maga tűzoltókészülékét, de ez sajnos nem volt elég, így Antal is hozta gyorsan az övét, és ezt is teljes egészében ki kellett üríteni, hogy a füst megszűnjön. „Van úgy, hogy lánglovagnak állunk, szerintem ez teljesen természetes; akármelyik kollégám ment volna arra, ugyanígy cselekedett volna” – mondja munkatársunk.

Közben a helyszínre érkezett egy másik autóbusz-vezetőnk, Lévai Norbert is, aki éppen végzett a járatával, tehát üres busszal ment; természetesen ő is azonnal hozta a porral oltó készüléket. „Mivel én kifújtam a magamét – folytatja Antal – a tűz a jelek szerint kialudt, az utasaim 10-15 perce vártak a buszban, a távolból pedig már hallatszott a tűzoltók szirénája, abban maradtunk, hogy Norbert marad felügyelni, nehogy visszalobbanjon a tűz, amíg a tűzoltók megérkeznek, én pedig folytatom az utam Kelenföld felé.”

A tűz szerencsére nem kapott új erőre, a szakemberek lehűtötték, majd átvizsgálták az autót, Norbert pedig – más, az oltásban részt vevő „civilekkel” együtt – segített arrébb tolni a padkára a járművet, hogy az ne akadályozza a forgalmat. „Az autót vezető idősebb sofőrt sikerült távolabb vinnünk, mert nem tudhattuk, hogy nem történik-e valami nagyobb baj… Persze, az élet nem a Cobra 11, de nem láttuk, mi van a motortérben, és az ördög nem alszik. Mindent összevetve, szerencse a szerencsétlenségben, hogy személyi sérülés nem történt, a tüzet pedig végül sikerült megfékezni” – vont mérleget a nap végén Norbert.

 

Simon Antal

60 éves; eredeti szakmája háztartásigép-szerelő, de előbb a BKV-nál, 1998 óta pedig a Volánbusznál dolgozott, illetve dolgozik buszvezetőként. Annak idején a Kosztolányi Dezső téren kezdett; világéletében a budai agglomerációban járt, ma pedig már lánya is követi példáját: mindketten Biatorbágy–Etyek térségében vezetnek, lánya emellett Érden forgalmistaként is helytáll.

 

Lévai Norbert

29 éves. Mindig a közlekedés világában dolgozott, előbb Miskolcon jegyellenőrként, majd buszvezetőként. 2018-tól – kisebb megszakítással – a Volánbusznál.