Ha megvan az elképzelésed arról, hogy milyen egy nagyvállalatnál dolgozni, akkor itt az ideje, hogy közelebbről is megismerj egy valódi szakmai előrelépést és sikerélményeket ígérő pozíciót Magyarország egyik nagymúltú vállalatánál, a MÁV-nál. Molnár Imre toborzási szakértővel beszélgettünk.
Idén nyáron érkeztél a MÁV egyik humán szervezetéhez. Mesélj a feladataidról!
Július 23-án kezdtem a pályafutásomat a MÁV-csoportnál. A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. Humánerőforrás biztosítás szervezeténél tevékenykedem, mint humánpolitikai szakértő. Fő feladataim közé tartozik a gazdasági-beszerzési üzletágak, illetve a jogi szervezet toborzási és kiválasztási folyamatainak koordinálása. Mindennapi teendőim többek között a munkáltatókkal való egyeztetések, álláshirdetések készítése és közzététele különböző platformokon, jelöltekkel való kapcsolatfelvétel, interjúztatás, szakmai tesztek megíratása és kiértékelése, vagy akár az ajánlatküldés. Izgalmas feladat még az állásbörzék és kitelepülések koordinálása, vagy a toborzás-kiválasztási tevékenység megjelenéséhez kapcsolódó, figyelemfelhívó anyagok elkészítése is.
Miért a MÁV-ot választottad? Hogyan szereztél tudomást a pozícióról?
Az elmúlt hat évben egy KKV-nál dolgoztam HR- és projektkoordinátorként, amit nagyon élveztem, de közben vágytam arra, hogy kipróbáljam magam egy multinál vagy nagyvállalatnál. Éppen ezért néha pörgettem a hirdetőoldalakat, és egyszer csak ráakadtam a MÁV-nál egy HR-adminisztrátori álláshirdetésre. Mivel egy kedves ismerősöm is a MÁV-nál dolgozik, tőle érdeklődtem, milyen pozícióról is van szó konkrétan, milyen feladatokat jelent, illetve, hogy milyen hasznos tanácsokat tudna adni. Eszébe jutott, hogy a MÁV Szolgáltató Központnál toborzási szakértő munkatársat is keresnek, ami inkább illik az én személyiségemhez és kvalitásaimhoz. Beajánlott, amit azóta is csak köszönni tudok neki. A telefonos beszélgetés, a szakmai teszt és a személyes interjú után a pozíció betöltéséért felelős toborzó javaslatával egyezően a szervezet vezetője úgy döntött, hogy a továbbiakban erősítsem én is a csapatát.
Milyen fejlődési lehetőségeket látsz magad előtt, amelyek motiválnak?
Jelenleg úgy érzem, hogy a saját pozícióm is tartogat annyi kihívást és lehetőséget, hogy sokkal előrébb visz majd a szakmai karrierem terén. Remek példa, hogy máris részt vehettem az ügyfélszolgálatunk egy részének online térbe terelésének projektjében, vagy hogy újabb hirdetési platformokat ismerhettem meg és használhattam. Azért is jó itt dolgozni, mert tudsz a cégcsoporton belül mozogni – horizontálisan és vertikálisan egyaránt –, azaz nem kell más helyeken nézelődnöd feljebblépési lehetőségek után kutatva. Úgy látom így néhány hónap távlatából, hogy itt, a cégcsoporton belül akár életem végéig is tudok olyan munkaköröket, pozíciókat találni, amelyek folyamatosan motiválhatnak. Ez egy biztos és hosszú távú munkahely, ami tényleg végigkísérheti az életem nagy részét.
Milyen előnyeit látod a MÁV adta lehetőségeknek?
Amikor felvételt nyertem és megkaptam az ajánlatot, egyből szembe tűnt, hogy milyen sok és változatos béren felüli juttatást kínál a MÁV-csoport. Egy All You Can Move sportpass a mai világban már nem számít akkora „WOW-faktornak”, de aki egy kisebb cégtől jön, annak még ez is nagy pluszt jelent. Emellett ott van, hogy a Honvéd kórházat térítésmentesen veheted igénybe, hogy fényképes utazási igazolványt igényelhetsz, amivel ingyenesen közlekedhetsz a vasúton, vagy éppen az, hogy egy olyan vállalati mobilflotta-csomagba léphetsz be, amivel nagyon kedvezményesen tudsz telefonálni. És akkor még nem is beszéltem a béren kívüli juttatásokról, az év végi lojalitási bónuszról, a hasznos képzésekről, a csapatépítő napokról, a home office lehetőségről és a rugalmas munkarendről. A fejlődési lehetőségek tárháza csak hab a tortán.
Hogyan éled meg a beilleszkedés hónapjait? Kapsz szakmai, emberi támogatást?
Egy olyan támogató közegbe kerültem, ahol már a belépésem előtti napokban is segített a humán partnerem, a vezetőm, illetve a közvetlen munkatársaim is. Teljes mértékben számíthatok rájuk, és úgy érzem, hogy a vállalatunkon belül mindenki segítőkész, teljesen mindegy, hogy 1 hete vagy 10 éve dolgozik a vállalatnál. Ha felmerülő kérdés, vagy probléma van, mindenki készségesen és kooperatívan segít a másiknak. Az sem utolsó szempont, hogy már az első naptól kezdve közösen ebédelünk a kollégáimmal, együtt kávézunk egy hosszú meeting után, hogy jobban megismerjek mindenkit. Egy szó, mint száz, az onboarding teljesen jól működik, nagyon hamar megtaláltam a munkatársaimmal a közös hangot. Már az első napon egy interaktív, vállalati bemutatót nézhettem át, amely nagyon sok hasznos információt ad az új belépőknek. Emellett a vezetőmmel minden második héten leültünk átbeszélni a feladataimat, a közelgő projekteket, de azt is már a kezdetektől minden alkalommal megkérdezi, hogy hogyan érzem magam a vállalatnál és már az első naptól kikérte a véleményem. Egy ilyenfajta vezetői támogatás és a pozíciómból származó tudás mellett pedig a szakmai fejlődés garantált.