A MÁV az utaskomfort színvonalának növelése érdekében – elsősorban a nagyvárosok és Budapest agglomerációjában lévő – utasbeálló nélküli megállóhelyekre, illetve a rossz műszaki állapotú utasbeállók helyére korszerű, a mai kor igényeinek megfelelő, modern megjelenésű, várakozásra alkalmas építmény fejlesztéséről döntött. Az új utasbeállókat világítással, jó minőségű padokkal, utastájékoztatással és biztonsági kamerarendszerrel látják majd el. A korszerű utasbeálló kifejlesztésével, kialakításával és felszereltségével a vasúttársaság célja, hogy vonzóbbá tegye az elővárosi közlekedést az utasok számára. A Budapest–Veresegyház–Vác vonal Erdőkertes megállóhelyén már megkezdték az első beálló telepítését.
A beruházáshoz szükséges tervezési folyamat 2019 közepén kezdődött el, az utasok igényeinek megfelelő, modern dizájn kiválasztásával. A modulrendszerben kialakított, új típusú utasbeállók – igazodva a vasút változatos megállóhelyi környezetéhez – szélsőperonra és két vágány közötti, úgynevezett középperonra is telepíthetők. Az öt méter hosszú alapmodul közel három méter magas és 2,6 méter mély, ebből több mint másfél méter mélységben széltől védett. Az új utasbeállók modern formavilágát anyaghasználatuk is kihangsúlyozza. A stabilitást sugárzó acélszerkezet robusztus megjelenését oldja a nagyméretű üvegfelületek használata. A várakozóhelyeken utcabútorokat – padot, utastájékoztató vitrint – is elhelyeznek, amelyek a biztonsági üvegezett felületekkel és a biztonsági kamerákkal együtt teljesítik a vandálbiztosság általános követelményeit. Az utazóközönség kényelmét fogják szolgálni az egyes utasbeállókba telepített jegykiadó automaták is.