A peronok mellé telepített három lifttel akadálymentesítik jövőre a tatabányai vasútállomást, ideiglenesen három évig, várhatóan 2025-ig, a teljes korszerűsítés idejére.
A jelenlegi állomásépületet a peronokra vezető gyalogos felüljáróval megépülése óta bírálják, mert a síneket csak ezen keresztül, lépcsősorokon át lehet megközelíteni. Az önkormányzat idei költségvetésében 140 millió forintot tett félre a felvonók beszerzésére. Mivel időközben elindult a vasútállomás komplex áttervezése, a város a lifteket a későbbiekben közintézményekben hasznosítja majd.
Az akadálymentesítés költsége eléri a fél milliárd forintot. Jelenleg egyeztetések folynak arról, hogy mi lehetne ezen összeg forrása; esetleg részben vagy egészében a MÁV, illetve szóba jöhet a Modern városok program is.
Egy december elején megjelent kományhatározat egymilliárd forintot biztosít a tatabányai vasútállomás teljes átépítésének előkészítésére. A munkálatok során egyebek mellett egy olyan gyalogos felüljárót is kialakítanak, mely az állomástól indulva összeköti a sínekkel elválasztott Dózsakertet és Újvárost. A tervek szerint a liftek 2022 tavaszára állhatnak üzembe, körülbelül akkorra, amikor az állomás átépítése is megkezdődik, ami egyébként várhatóan 2025-re fejeződik be. Az akadálymentesítést az építkezés három éve alatt a felvonókkal oldják meg, de az egyes vágányok átépítése során az érintett lift nem működhet folyamatosan.
A tatabányai vasútállomáson naponta 140 vonat áll meg és évente kétmillió utas fordul meg. Nemcsak az állomás újulhat meg, Komárom-Esztergom megyét és Tatabányát érintően egy másik projekt is elindulhat hamarosan. Megszületett a kormánydöntés az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) uniós pénzügyi alap legutóbbi kiírásában nyertes vasútfejlesztési projekt finanszírozásáról. A Budapest és Bécs közötti kapcsolatot összesen 25,6 milliárd forint értékű biztosítóberendezési, központi forgalomirányítási és egyéb rendszerfejlesztések gyorsítják. A kivitelezés várhatóan még az idén nyáron megkezdődhet.