A koronavírus-járvány harmadik hulláma és a növekvő napi megbetegedések miatt az operatív törzs javaslatára több hatályban levő védelmi intézkedés szigorodik március 8-tól. Ezzel összefüggésben az Innovációs és Technológia Minisztérium elrendelte, hogy a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz a márciusban érvényes dolgozó- és tanulóbérletek visszaváltásakor tekintsen el a kezelési költség felszámításától, amennyiben az igényt március 10-ig benyújtják. A folyamatos és biztonságos személyszállítás érdekében a MÁV-Volán-csoport továbbra is fenntartja az érvényben lévő menetrendet, így minden járat továbbra is a megszokott sűrűséggel közlekedik.
Az intézkedés alapján a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz visszatéríti a helyközi járatokra szóló, március havi vagy első félhavi, vagy március 1-je és március 8-a közötti érvényességgel kezdődő, illetve a 2021. március 8-át megelőzően vásárolt, és 2021. március 8-a utáni érvényességgel kezdődő 30 napos dolgozó- és tanulóbérleteket. Amennyiben az utasok ezt 2021. március 10-ig kezdeményezik, a vételárat teljes egészében, kezelési költség felszámítása nélkül visszakapják. A 2021. március 1. előtt kezdődő érvényességű és a benyújtás idejében még legalább 15 napig érvényes 30 napos bérlet árának 50 százalékát térítik vissza kezelési költségmentesen.
Azon településeken – Szeged kivételével – ahol a Volánbusz a helyi közösségi közlekedési szolgáltató, szintén a fenti visszaváltási feltételek érvényesek.
MÁV-START: A jegypénztárakban vagy automatákban vásárolt bérletek esetében az utasok a pénztáraknál vagy ügyfélszolgálatokon személyesen vagy levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat 1426 Budapest, Pf.: 56.) nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket. A bérlet értékét minden esetben a megadott számlaszámra utalja vissza a vasúttársaság.
A MÁV applikáción megváltott bérletek esetében az utasok elektronikus úton – az utas nevét és a bérletszámot az eszrevetel@mav-start.hu címre megküldve – nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket, ez esetben a visszatérítés a vásárláskor használt kártyához kapcsolódó bankszámlára történik.
MÁV-HÉV: A MÁV applikáción keresztül megváltott bérletek esetében az utasok elektronikus úton – az utas nevét és a bérletszámot az eszrevetel@mav-start.hu címre megküldve – nyújthatják be a visszatérítési kérelmüket, ez esetben a visszatérítés a vásárláskor használt kártyához kapcsolódó bankszámlára történik.
Minden egyéb formában megvásárolt bérlet visszatérítését a bkk@bkk.hu címen keresztül tudják intézni.
Volánbusz: A bérletjegyek visszaváltására – a vásárlás módjától függetlenül – pénztárakban, vagy levél útján intézett kérelemben van lehetőség. Pénztári visszaváltás esetén a bérlet tulajdonosának be kell mutatnia a személyi igazolványát vagy a diákigazolványát.
A pénztárakban lehet benyújtani az online megváltott és kinyomtatott bérletekre vonatkozó visszaváltási igényeket is. Az online megváltott, de ki nem nyomtatott bérletek visszaváltását a https://www.volanbusz.hu/hu/jegy-es-berlet/online-jegyvasarlas/visszavaltas linken lehet kezdeményezni a ’Vásárolt Bérletek Jegyzéke’ megküldésével.
A visszaváltás az online megváltott bérlet esetében a banki tranzakció visszafordításával történik, így mindenképpen annak a bankszámlának a tulajdonosa kapja vissza az összeget, aki megváltotta a bérletet. A mobilon vásárolt bérletet az érvényesség kezdete előtt az alkalmazásban lehet visszaváltani. Érvényességi időn belül az internetes@volanbusz.hu elérhetőségre kérjük jelezni a visszaváltási igényt.