Vasútszakmai szervezetek ülései, uniós szakpolitikai rendezvények, informális találkozók – egyebek mellett ezeknek a közlekedéspolitikai eseményeknek adott helyszínt Róma és Brüsszel az utóbbi időszakban. A MÁV-csoportot dr. Karacs Zsanett, a MÁV Zrt. nemzetközi igazgatója képviselte a szakmai eszmecseréken, amelyek legfontosabb témája az európai közlekedési hálózat jövője volt.
Számos, önmagában is jelentős vasútszakmai és közlekedéspolitikai eseményt tartottak: június 23-án a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) Európai Vezető Bizottsági ülését, 25-én az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közösségének (CER) asszisztensi ülését és a TEN-T koordinátorok ünnepi rendezvényét, 26-án pedig a Vasúti Pályahálózat-működtetők Európai Platformjának (PRIME) 25. plenáris ülését rendezték meg.
Míg az UIC magas szintű ülésén a résztvevők az aktuális európai munkaprogram három fő témájáról – digitális ikrek technológia, kapacitásfejlesztés és FRMCS-rendszer – kaptak tájékoztatást, addig a CER asszisztensi értekezlet fókuszában a kikötők vasúti kapcsolatainak fejlesztése, a katonai mobilitás és a vasúti kapacitásra vonatkozó uniós rendelet tárgyalásának előrehaladása állt.
Az Európai Bizottság ünnepi eseményt szervezett az európai TEN-T koordinátorok hálózata fennállásának 20. évfordulója alkalmából, amelyen – Apostolos Tzitzikostas fenntartható közlekedésért és turizmusért felelős biztos részvételével – szakpolitikai döntéshozók, közlekedési szakértők és a szektor vezetői együtt ünnepelték meg a transzeurópai közlekedési infrastruktúra két évtizedes működését.
Az európai bizottsági koordinációval működő PRIME keretében a pályahálózat-működtetőket érintő legfontosabb kérdéseket, jó gyakorlatokat és a vonatkozó uniós jogalkotással kapcsolatos fejleményeket tárgyalták meg az érintettek.
A rendezvénysorozat margóján a DB, az SNCF és a PKP vasúttársaság brüsszeli irodáinak vezetőivel került sor bilaterális tárgyalásokra.