Befejeződött a rákosrendezői karbantartás

Hírvonal

2025.08.01 10:11
szerző: MÁV KIG

A magyar vasút megbízható működéséhez a pályakarbantartásra is jobban kell ügyelni, ezért ragaszkodom azokhoz a nagyívű karbantartási beavatkozásokhoz, mint a Keleti-program, vagy a közelmúltban befejeződött 5 hetes rákosrendezői beruházás. A karbantartás közlekedésszakmai célja az volt, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az itt közlekedő vonatok menetrendje és megelőzhető legyen a műszaki meghibásodások jelentős része.

Köszönöm annak a közel kétszáz kollégámnak a munkát, akik a néha extrém időjárás ellenére is a komplex pályafelújítást határidőre befejezték. Munkájuknak köszönhetően több mint 1,5 km vágányt építettünk át, közel egy tucat váltót cseréltünk,  részben megújult a felsővezeték-hálózat is, 13 váltót kötöttünk be a villamos központi állítási rendszerbe, 800 méteren ágyazatrostálást végeztünk, síneket, betonaljakat és talpfákat cseréltünk. Az augusztus és szeptember végére tervezett éjszakai váltó- és vágány-utószabályozási munkálatokat követően mintegy 1500 méteren 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya – akkortól szűnnek meg teljesen a több perces késéseket okozó sebességkorlátozások.

Hegyi Zsolt, vezérigazgató