A pünkösdi hosszú hétvégén a Balatonra közlekedő retró IC sikerét követően, az InterCity-közlekedés 30 éves évfordulója alkalmából, június 5-én és 6-án nosztalgia IC-vonat közlekedik Budapest és Miskolc között. A hétvégén Miskolcról a csatlakozó vonalakon is retrószerelvények közlekednek majd. Június 1-jétől elővételben megválthatók a jegyek.
A főváros és a borsodi megyeszékhely között 1991. június 2-án indult el az első InterCity vonat. Az évfordulóra megemlékezve különleges utazásra invitálja az érdeklődőket a MÁV-START a Miskolcot érintő vonalakon, illetve Balatonfüred és Budapest között. A Keleti pályaudvarról az évforduló előtt tisztelgő Lillafüred InterCity (IC 1502) 8:55-kor, visszafelé Miskolcról a Borsod InterCity (IC 1501) 19:34-kor indul majd. A jegyek elővételben június 1-jétől megvásárolhatók.
A korabeli szerelvényeket megidézve, a vonatban az eredeti, első generációs, faburkolatos, bordó szövet huzatos, fülkés, másodosztályú kocsik mellett, első osztályként komfortkocsik közlekednek. Az InterCity vonatban Utasellátó étkezőkocsi is forgalomba áll, ahol a 90-es évek rangos távolsági vonataira jellemző kínálat várja az utasokat. Ebből az alkalomból olyan ételek és italok is vásárolhatók az étkezőkocsiban, amelyek egyébként nem szerepelnek a kínálatban, többek között: magyaros omlett, vegyes sajttál, hortobágyi palacsinta, rántott sertésborda, bélszínjava, tokaji aszú, Martini, Dunakavics, franciadrazsé. A különlegességeket a korabeli szárnyas Utasellátó-logóval ellátott csokoládéroló és rumos desszert, valamint a szuvenírként megvásárolható Utasellátó- és MÁV-START-maszkok teszik teljessé. Az étkezőkocsiban készpénz és a bankkártya mellett az OTP által kibocsájtott SZÉP-kártyákkal is lehet fizetni. A retró InterCity étkezőkocsija az érkezést követően az esti visszaindulásig Miskolc-Tiszai pályaudvar területén, az 1. vágányon áll meg és folyamatosan nyitva áll majd fogyasztás céljából az érdeklődők számára.
Ugyanezen a hétvégén a Miskolc környéki vonalakon is a 90-es évek meghatározó járműtípusait felvonultató retró vonatok közlekednek:
- Miskolc és Tiszaújváros között a hagyományos ingavonatok egyik utolsó vezérlőkocsijával, a terv szerint a BDdf 318-as kocsival, közlekedő szerelvény áll forgalomba. A típus egykor meghatározó járműve volt a budapesti elővárosi és a vidéki vonalaknak is, de az új motorvonatok érkezésével hamarosan végleg búcsúznak a mindennapi forgalomból.
- Miskolc és Ózd között a hétvégén négy-négy pár vonat erejéig visszatérnek az egykor itt közlekedő InterPici motorvonatok, és egy retró festésű, hagyományos ingavonat is forgalomba áll az M41 2103-as Csörgővel.
- Miskolc és Tornanádaska között ezen a hétvégén az itt közlekedő Bz motorvonatok helyét átveszik a hagyományos mozdonyvontatású járatok, két Szergej vontatású szerelvény is forgalomba áll – fülkés gyorsvonati és classic Bhv személyvonati kocsikkal. Terv szerint legalább az egyik M62-es mozdony retró festésű lesz.
Június 5-6-án és 12-13-án retró vonatokkal, a 90-es és 2000-es évek balatoni sebesvonatát megidéző hangulatú szerelvénnyel lehet utazni a Balaton északi partján is. Budapest és Balatonfüred között egy-egy pár Katica sebesvonat Nohab vontatással és a hozzá illő kék Bhv kocsikkal fog közlekedni. Használatuk során a Nohabok nagy népszerűségre tettek szert a mozdonyvezetők és az utasok körében is, mivel messze a legmegbízhatóbb mozdonyok voltak. Az utasok is megkedvelték a mozdonyok külsejét, hangját és megbízhatóságát, ezért válhattak legendává itthon is, akárcsak Dániában vagy Amerikában. 1979–1990 között Tapolcára helyezték őket fokozatosan, majd a Balaton déli partjának villamosítása után már csak az északi parton jártak, Celldömölk és Budapest között. Ebben az utolsó két évtizedben forrtak össze a gépek elválaszthatatlanul a Balatonnal, ahol hangjuk és megjelenésük a rajongók szerint olyan természetesen illett bele a tó és a hegyek hangulatába, mintha mindig is ilyen helyre tervezték volna őket.
A nosztalgia InterCity vonatról, illetve többi retró eseményeinkről bővebben a www.mav.hu/retro oldalon olvashatnak.