Február 13-án délelőtt indult először útnak az első új, belföldi forgalomra szánt másodosztályú IC+ kocsi, ami a Göcsej IC járatán Zalaegerszegre közlekedik. Az első 20 nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi legyártását követően, 2019 augusztusában kezdődött el a hetven darab, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése.
A hetvendarabos, belföldi forgalmú flotta harmincöt többcélú és harmincöt első osztályú járműből áll. Január végéig a 20. „nyers" komplett kocsiszekrény készült el az összeállító készülékben, és 10 fényezett többcélú jármű szerelése, üzembe helyezése van folyamatban a szerelő soron. Három jármű készült el teljesen, ezek megkapták a próbaüzemi hatósági engedélyt, az első indult el Zalaegerszegre február 13-án, a következő nap pedig a másik kettő is forgalomba állt. Az első három IC+ kocsi a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban közlekedik. A következő három kocsi műszakilag február végére lesz kész, hatósági engedélyeztetésük márciusban várható, ezt követően állhatnak majd forgalomba.
Homolya Róbert elnök-vezérigazgató a december közepén életbe lépett menetrendváltozás pozitív változásairól is beszámolt az IC+ avatásán:
„A versenyképes, fenntartható, szerethető vasúthoz folyamatos fejlesztésre, jó menetrendi kínálatra és tarifára van szükség. Az előző év decemberében, hosszas előkészítő munka után bevezetett új menetrend pozitív hatásai már most jól látszódnak. Az egyik legnagyobb nyertes kétségkívül a Budapest–Zalaegerszeg-vonal volt, ahol már 40-50%-kal nőtt az utasszám.”
Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a másodosztályú kocsik gyártásán túli további fejlesztésekről tájékoztatott: „A mostani 70-es szériában 35 első osztályú, prémium-kategóriás IC+ kocsit is legyártunk. Az első osztályú jármű 2020 őszén, a 70-es széria utolsó darabja pedig 2021 nyarán állhat forgalomba. Az első osztályú bisztrókocsival is rendelkező IC+ jármű Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Szeged és Pécs felé fog várhatóan közlekedni. Megkezdődött továbbá az IC+ járműcsalád legújabb tagja, az IC+ vezérlőkocsi tervezése is. Első körben két prototípus legyártását a MÁV-START saját forrásból tervezi megvalósítani.”
A MÁV-START hosszú távú célja legalább 300 új IC+ kocsi legyártása a személyszállítási piac 2023-ban várható megnyitásáig. A tavaly decemberi kormányhatározat támogatja a vasúti személyszállítás ellátását biztosító járműpark fejlesztését, illetve a közszolgáltatás színvonalának javítását, ennek érdekében rendelte meg két ütemben 35+35 korszerű, nemzetközi forgalomban is használható IC+ vasúti személyvagon gyártását. Ez a hetvenes széria 31 milliárd forintból valósul meg, a vasúttársaság saját forrás mellett 15,3 milliárd forint kormányzati költségtérítést is kap.
Az IC+ kocsik számát évről évre növelve lehetőség lesz – az elöregedett járműflotta kiváltása mellett – az IC-hálózat kiterjesztésére, így további területek vonhatók be a minőségi vasúti szolgáltatásba.