A koronavírus okozta járványhelyzet jelen pillanatban nem befolyásolja a Balaton északi partján elhelyezkedő vasútvonalon a villamosítást, a kivitelezés az ütemtervnek megfelelően halad.
Április végére fejeződtek be a balatonakarattyai nyíltvonali szakaszon fekvő csittényhegyi alagút átépítési munkálatai. Az 1909-ben átadott 96 méter hosszú alagútban a vasúti pályát 20-40 centiméterrel süllyesztették le, hogy az alagútban kiépülhessen a villamos felsővezeték az érvényben lévő előírásoknak megfelelően, valamint korszerű betonlemezes felépítményt építettek az alagút teljes hosszában.
Balatonfűzfő állomáson a kihasználatlan vágányokat elbontották, új vágányokat építettek, akadálymentes peronok várják az utazókat.
Az esőbeállók készre szerelése, a peronbútorzat telepítése, a teljes körű tereprendezési és a padkaépítési feladatok elvégzése a 2021 tavaszán esedékes műszaki átadásra várható - tájékoztatott az NIF.
A vonal több szakaszán horganyzott acéloszlopokat építettek ki, és a helyére került a felsővezeték a Szabadbattyán-Polgárdi Ipartelepek, Polgárdi-Csajág és Balatonalmádi-Alsóörs szakaszokon.
A következő nagyobb építési ütem a nyári főszezon után, várhatóan szeptember végén kezdődik. Ekkor átépül Polgárdi, Balatonkenese és Alsóörs állomás, valamint befejeződik a felsővezeték-rendszer kiépítése. A beruházás befejezése 2021 nyarán várható, ezt követően már villamosított pályán közlekedhetnek a szerelvények.
A fejlesztések az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) meg bízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő beruházásában valósul meg európai uniós forrásból, a kivitelezést az ÉB 2018 Konzorcium - amelynek tagja a Vasútvill Kft. és R-Kord Kft. - végzi nettó 23 milliárd forint értékben - tájékoztatott NIF.
Forrás: MTI
Fotó: MÁV KIG