Varga Judit igazságügyi miniszter Mager Andreával, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszterrel írta alá azt a dokumentumot, amelynek értelmében az MVM, a MÁV-Volán, a Magyar Posta és a Szerencsejáték Zrt. részt vesz az áldozatsegítő védőháló és az áldozatelérés rendszerének kiszélesítésében. Az állami cégekkel történő együttműködésről Varga Judit azt mondta: a vállalatok több mint százezer munkavállalójához tudnak eljutni, és ezáltal több mint százezer magyar család lehet részese az áldozatsegítési rendszer védőhálójának. Vállalatcsoportunkat Miklós Zsófia, a MÁV kommunikációs igazgatója képviselte. A vállalatok kommunikációs rendszereit fogják felhasználni a saját tájékoztató kampányuk céljaira, és reményeik szerint nemcsak a vállalatok munkatársainak tudják eljuttatni az üzenetet, hogy van segítség, hanem az ügyfeleiknek is. Kölcsönösen, egy jó cél érdekében kihasználják egymás kapacitásait, erőforrásait.
Varga Judit úgy fogalmazott, az áldozatsegítés "újabb állomásához érkeztünk Magyarországon": bővül az a csapat, amelyik elkötelezett abban, hogy Magyarországon a bűncselekmények áldozatai a lehető leggyorsabban, leghatékonyabban a saját krízishelyzetükhöz szabott segítségben részesülhessenek. Emlékeztetett: kezdeményezésére 2019-ben a kormány úgy döntött, hogy 2025-re az áldozatsegítő rendszert országos hálózattá fejlesztik. Tárcájának jutott az a feladat, hogy együttműködve az önkormányzatokkal, kormányhivatalokkal és más tárcákkal kiépítse ennek feltételeit. "Célunk, hogy minden megyeszékhelyen legyen egy fizikailag is elérhető épület, helyiség legalább három munkatárssal, hogy áldozatsegítő központként működhessen. 2019-ben országosan három ilyen központ volt, a múlt héten Egerben már a tizenegyediket tudta megnyitni, de Érden és Salgótarjában is működik áldozatsegítő pont. Maga az infrastruktúra is szemmel látható eredmény, de a legfontosabb az, hogy vannak olyan elkötelezett, empatikus, szociális érzékenységű munkatársak, akik nap mint nap embertársaik bajaival foglalkoznak, és enélkül az emberi erőforrás nélkül nem létezik segítségnyújtás. Külön felhívta a figyelmet a három éve kezdett tájékoztató kampánysorozatra, a vansegitseg.hu weboldalra, a Facebook-oldalukra, podcastokra színészekkel; mindez azt a célt szolgálja, hogy az emberek tudják, van segítség számukra. A 24 órán át elérhető 06 80 225 225-ös telefonszámon is segítséget tudnak nyújtani.
Nagyon erős együttműködést építettek ki 35 országos és helyi civil szervezettel és 26 állami és helyi önkormányzati szervezettel, valamint öt egyházi szervezettel. Az áldozatsegítés kulcsa, hogy "eljutunk-e a bajba jutott emberekhez" - mondta a miniszter, aki felidézte: holland mintára vezették be az áldozatelérési rendszert. Ennek lényege, hogy ha valaki feljelentést tesz a rendőrségen és ehhez hozzájárul, akkor automatikusan a rendőrség által átadott adatok alapján jelentkeznek nála a segítők. A múlt évben több mint 18 ezer "bajba jutott embertársunknak tudtunk segítséget nyújtani" az áldozatsegítő központokban személyesen vagy a központi telefonszámon vagy az együttműködő partnereken keresztül. Felbecsülhetetlennek nevezte a rendőrség munkáját, továbbá a rendőrök és a segítő központok munkatársainak együttműködését. A magyar állam feladata, hogy a bűncselekmények okozta anyagi, erkölcsi és lelki károkat enyhítse, csökkentse, lehetőség szerint felszámolja - fogalmazott a miniszter. Kijelentette, nőként és családanyaként is örül annak, hogy Magyarországon egyre hatékonyabbá tudják tenni az áldozatsegítés rendszerét. Folyamatosan, drasztikusan csökkenő bűnelkövetési statisztika mellett teszik mindezt - fűzte hozzá. "Az elmúlt 12 évben Magyarországon 70 százalékkal csökkent a bűncselekmények száma, ez óriási eredmény, ez teszi Magyarországot a világ egyik legbiztonságosabb országává" - mondta Varga Judit. Mager Andrea kiemelte, hogy azért vesznek részt az áldozatsegítésben, mert az állami vállalatoknak minden olyan ügy mellé kell állniuk, amely közügy. "A nemzetünk alapvető jólétének értékmérője az, hogyan bánunk a bajba jutottakkal, hogyan tudjuk segíteni bajba jutott honfitársainkat" - fűzte hozzá. A társaságoknál eddig is, de ezután is alapvető elvárás lesz, hogy tudatosan keressék azokat az együttműködési lehetőségeket, amelyek a magyar emberek érdekét, jólétét szolgálják. Minden tárcavezetőnek és tárca nélküli miniszternek lehet annyi "elfogultsága, hogy nőként a nőkön akar segíteni". Számára nagyon fontos, hogy "a kormány két női tagja ebben az ügyben egymásra nézett" és összefogott - fűzte hozzá. A miniszter arra kérte a vállalatvezetőket, hogy adják tovább a segítségnyújtás rendszeréről szóló információt. A jó hír mindig megtalálja az útját - tette hozzá, reményét fejezve ki, hogy más állami vállalatok is csatlakoznak a kezdeményezéshez. A kormány minden döntésében a magyar emberek és a családok érdekeit igyekszik szem előtt tartani - fogalmazott Mager Andrea, aki szerint ezt az állami vállalatok is folyamatosan szem előtt tartják.