Október 1-jén a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a Volánbusz a dél-pesti agglomerációban vezeti be először Magyarország első, szolgáltatótól független helyközi bérletét. A Dunaharaszti zónabérlettel kiszámíthatóbbá, egyszerűbbé, kényelmesebbé válik a városban és térségében élők napi ingázása.
A MÁV-csoport a Volánbusz integrálásával – a MÁV-START-tal és a MÁV-HÉV-vel közösen – a kormányzati szándékoknak megfelelően az összehangolt forgalmi irányítás, utastájékoztatás, jegyértékesítési rendszer és menetrend bevezetését tűzte ki célul. Az egységes irányításnak köszönhetően a jövőben az ország valamennyi településén javulni fog a közösségi közlekedési közszolgáltatás színvonala. Távlati cél, hogy a városi és elővárosi forgalom a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át.
A közösségi közlekedési szolgáltatók közötti együttműködés következő mérföldköveként – az Innovációs és Technológiai Minisztérium engedélye alapján – október 1-jétől vásárolható meg a Dunaharaszti zónabérlet. A zónabérlet szakít azzal a több évtizedes logikával, hogy bérletet kizárólag egyes szolgáltatók járataira lehet váltani. Használatával Dunaharasztiból Budapestre bármely közösségi közlekedési szolgáltatást kiválaszthatja az utas éppen aktuális úti céljához vagy az utazás konkrét időpontjához igazodva.
A három szolgáltató járatain felhasználható 9580 forintos Dunaharaszti zónabérlet kiválthatja az eddigi 30 napos dolgozóbérleteket. Az utasok igényei ezzel rugalmasabban szolgálhatók ki, napi rutinjuktól függően választhatnak a járatok közül. Az új zónabérletet a MÁV mobilalkalmazás Térségi és városi jegyek menüpontjában, elektronikus bérletigazolványhoz kötve, és a vasúttársaság pénztáraiban lehet megvásárolni.
A MÁV-csoport a megrendelő minisztériummal közösen a következő hónapokban értékeli a zónabérlet bevezetésének tapasztalatait. Az intézkedés a teljes tarifaközösség felé vezető első lépés. A tervek szerint 2022-től egyfajta bérlettel vagy jeggyel lehet majd utazni bármelyik államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközön.