- Legyen valóban egyszerű a fizetés és érvényesítés a Volán-járatokon
Tavaly ősz óta már készpénzmentesen, azaz bankkártyával vagy okoseszközökkel is fizethetnek utasaink a MÁV-csoport helyközi autóbuszjáratain. Ha pedig elővételben megváltott jeggyel, bérlettel rendelkeznek, akkor az utazási jogosultságukat már régóta egyetlen érintéssel igazolhatják: a validátor ellenőrzi, érvényes-e a jegyük, bérletük. Az azonban továbbra is fontos, hogy autóbusz-vezetőink segítsék utasainkat a beszállításnál, hogy valóban egyetlen érintéssel, zökkenőmentesen valósulhasson meg a folyamat!
Az elővételben megváltott díjtermékek esetében is szükség van arra a bizonyos „egyetlen érintésre”, de ilyenkor természetesen nem fizetés céljából, hanem azért, hogy az utas felszálláskor igazolni tudja, hogy érvényes az utazási jogosultsága, azaz igénybe veheti az adott járatot.
Kérjük autóbusz-vezető kollégáinkat, hogy a gyors, gördülékeny beszállítás érdekében segítsék az utasokat!
Mire van szükségük az utasoknak a felszálláshoz? Segítsünk!
Ha lehetőségünk van rá, beszállítás előtt hívjuk fel utasaink figyelmét arra, hogy elővételben megváltott jegyük, bérletük mellett készítsék elő az esetleges utazási kedvezményre jogosító igazolványunkat is. Ha a továbbiakban is igénylik a segítséget, mondjuk el, hogy nyissák meg a MÁV appot (a jegy.mav.hu oldalon vásárolt jegyet, bérletet is az alkalmazásban tudják bemutatni), vagy az automatából, illetve a pénztárban vásárolt terméket vegyék kezükbe, és a díjterméken található kódot olvastassák le az első ajtó mellett található sárga validátor készülékkel. A MÁV app aktív internetkapcsolat nélkül is működik: a Jegyeim menüpont alatt találhatók a megvásárolt díjtermékek.
Elakadt az érvényesítés? Segítsünk!
Hívjuk fel utasaink figyelmét: a leolvasás után fontos megvárniuk, hogy – az autóbusz-vezető OBU-n tett választása (érvényes/nem érvényes) után – a validátor megmutassa, érvényes-e a jegy vagy bérlet.
Amíg egy utas részére értékesítünk, a validátor nem aktív, ezt felirat is jelzi a készüléken. Ha a következő utas nem vár türelemmel a folyamat lezárultára, hiába is próbálkozik az érvényesítéssel, figyelmeztessük erre udvariasan!
A validátor már kész a következő beolvasásra, de az utas mégis eredménytelenül próbálkozik a beolvasással? Ennek több oka is lehet, segítsük őt a helyes technika alkalmazásában:
A leolvasó rész a validátor alján helyezkedik el, tehát az eszköz alá kell tartania mobiltelefonja képernyőjét, vagy a papír hordozón levő terméket. A leolvasó piros fénnyel jelzi, hogy éppen mit lát: utasunk ügyeljen rá, hogy a fény a kódra essen, ekkor tudja leolvasni azt a készülék. Ha a piros fény már a kódra esik, és még mindig nem történt meg a beolvasás, akkor inkább kicsit távolítani érdemes a kódot a leolvasó résztől, mintsem teljesen odaérinteni ahhoz.
A telefonon elhelyezett egyes védőfóliák bizonyos szögből gátolják az olvashatóságot, és annyira elsötétítik a képernyőt, hogy a validátor már nem tudja leolvasni a díjtermék kódját. Ilyen esetben hívjuk fel az utas figyelmét arra is, hogy növelje a képernyő fényerejét és megfelelő szögben, illetve távolságban tartsa a készüléket! A MÁV appban erre egyszerűen van lehetőség, hiszen a képernyő alján a kis lámpa ikonra kattintva az applikáció világosabbá teszi a képernyőt.
Egyetlen érintés a fizetés során is? Segítsünk!
Ha az utas nem rendelkezik előre váltott utazási jogosultsággal, akkor az autóbuszokon is vehet jegyet, bérletet. Ekkor a készpénzmentes fizetés lehetőségének kihasználásával a vásárlást is egyetlen érintéssel intézheti. Ez talán kevésbé okozhat problémát, hiszen a bankkártyás, okoseszközös fizetés ma már a mindennapok része mindenki számára. Az autóbusz-vezetők segítsége, tanácsa azonban még ilyenkor is jól jöhet.
Fejlesztéseink kiemelt célja, hogy utasaink minél egyszerűbben és kényelmesebben vehessék igénybe szolgáltatásainkat. Segítsük őket abban, hogy valóban elégedettek legyenek!