Az elmúlt ötven év legnagyobb fejlesztései várhatók a vasúti járműgyártás területén - hangoztatta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Vasváron.
A kormány várhatóan a héten elfogadja azt a fejlesztési stratégiát, amely a következő években az úgynevezett "vasúti gördülőállomány" jelentős növelését tartalmazza, terveik szerint összességében 2 ezer milliárd forint beruházást hajtanak végre ezen a területen. A magyar vasúti járműgyártást szeretnék újra nemzetközileg elismert szintre emelni, ennek megfelelően alakítanák a vasúti szakemberek, mérnökök képzését is. A koronavírus-járvány nem rajzolta át a magyar gazdaság lehetséges kitörési pontjait, inkább megerősítette az eddig követett irány, a kormányzati intézkedések helyességét. "A gazdaság jövője változatlanul magyar, high-tech és zöld" – fogalmazott a miniszter.
2021-ben a jelenleg közlekedő kilenc után akár tíz darabbal bővülhet a MÁV emeletes motorvonat flottája, a Stadler KISS típusú járművek karbantartását szolgáló szolnoki csarnokát tavasszal adhatja át a vasúttársaság, a 600 ülőhelyes kocsikból a tervezett ütemezés szerint 2022 végéig összesen 40 darabot szállít le a gyártó.
A MÁV és a MÁV-START vezetői január végén írtak alá együttműködési szándéknyilatkozatot Kína egyik legjelentősebb vasúti járművek tervezésével és gyártásával foglalkozó társaságával. A CRRC Changchun céggel megkezdődött együttműködés célja a magyarországi regionális vasúti szolgáltatások innovatív fejlesztése.