A Széchenyi-hegyi Gyermekvasút illetve az egykori Úttörővasút 75 éves töretlen sikerét hirdeti a MÁV-START legutóbb felmatricázott Taurus villamos mozdonya. A 470-002 pályaszámú mozdony alapszínét a remotorizált Mk45-ös dízelmozdonyra jellemző piros-kék-fehér színegyüttes adja, az oldalán lévő fotókon archív és jelenkori hangulatképek adják vissza a kisvasúti utazás és a gyermekvasúti szolgálat élményét.
Több mint húsz éve teljesítenek szolgálatot a MÁV-START 470-es sorozatszámú Taurus villamos mozdonyai, amelyek közül a második mozdony a 75 éves gyermekvasút sikerét hirdeti. A felmatricázott mozdony alapszínét a Gyermekvasút remotorizált Mk45-ös dízelmozdonyaira jellemző piros-kék-fehér színegyüttes adja, az oldalán lévő fotókon archív és jelenkori hangulatképek adják vissza a kisvasúti utazás és a gyermekvasúti szolgálat élményét. A Taurus jellemzően a Budapest-Győr-Hegyeshalom-Bécs, a Győr-Sopron/Szombathely és a Budapest-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza fővonalon tűnik majd fel a távolsági vagy nemzetközi vonatok élén. A MÁV-START legnagyobb teljesítményű járműve 230 km/órás sebességre képes, de itthon maximum 160 km/órás sebességgel közlekedhet. Mivel a Taurusok kétáramneműek, a mozdony Magyarországon kívül Ausztriában is hirdeti a Gyermekvasút évfordulóját. A 2002-ben beszerzett 470-es sorozat elterjedt beceneve még a Dórémi is, mivel a mozdonyok az induláskor hallható „szolmizáló” hangjuk miatt könnyen felismerhetők.
A budapesti Úttörővasút első szakaszát 1948. április 11-én kezdték el építeni a Széchenyi-hegyen a Hegyhát út és Golfpálya út találkozásánál. Az első vonalrészen megépült Széchenyi-hegy végállomás, Normafa megállóhely, Csillebérc (Úttörőváros) és Virágvölgy (Előre) állomás, a vonatforgalom 1948. július 31-én indult meg. Az építkezés további két szakasszal folytatódott, a teljes vonalat 1950. augusztus 20-án adták át Hűvösvölgyben. A kisvasút azóta is folyamatosan, egész évben üzemel, szállítja a kirándulókat a budai hegyekben és életre szóló élményeket ad az ott szolgáló gyerekeknek.