Szerdán a Békéscsabai Turisztikai Főpályaudvaron folytatódott a "Fények, sínek, életek" baleset-megelőzési programsorozat, melyen a rendőrség és vállalatcsoportunk szakemberei tartottak előadást, osztottak meg hasznos információkat az eseményre ellátogató diákokkal a vasúti átjárókban való közlekedés szabályairól, az odafigyelés hiánya miatti veszélyekről.
A kezdeményezés legfőbb célja, hogy felhívják a diákok figyelmét a vasúti átjárókon történő átkelés szabályaira, az odafigyelés hiánya miatt kialakuló veszélyekre és a balesetmentes közlekedésre. A szerdai eseményen Kónya Orsolya rendőr őrmester, a Békéscsabai Rendőrkapitányság baleset-megelőzési előadója és Bajkai Zsolt, a MÁV balesetvizsgálója tartott interaktív, színes előadást az Evangélikus Általános Iskola negyedikes diákjainak.
Mindhárom megtartott program azt mutatta, hogy a diákok nagyon érdeklődők, odafigyelnek az előadásra, és sok mindent tudnak a témáról. A tanárok is rendkívül fontosnak tartják, hogy a gyerekeket minél előbb megismertessék a legfőbb közlekedési szabályokkal, azzal, hogy mire kell odafigyelniük saját és mások biztonsága érdekében. Az iskolai foglalkozások, az iskola órák keretében is fontos szerepet kap a közlekedésbiztonság.
Az interaktív, fényképekkel illusztrált programon Kónya Orsolya és Bajkai Zsolt nagyon sok érdekességre hívta fel a figyelmet. A diákok megtudhatták például, hogy Magyarországon nagyjából 7500 kilométernyi vasúthálózat található, amelyekhez elég sűrűn, nagyjából 1,5-2 kilométerenként kapcsolódik vasúti átjáró, amelyeket mindig körültekintően kell megközelíteni. Szó esett arról is, hogy miért van elsőbbségük a vonatoknak az autókkal szemben. Ennek kapcsán a gyerekek is elmondták, hogy a vasúti szerelvények nem képesek olyan gyorsan lelassítani, illetve megállni, mint a személygépkocsik. Bajkai Zsolt elmondta, egy 60 kilométer/órás sebességgel közlekedő vonat fékúttávolsága nagyjából annyi, mint kétszer a kisvonat és az attól a liget irányában található Réthy híd távolsága. A foglalkozásokon részletesen végigvették, hogy milyen közlekedési táblák figyelmeztetnek előzetesen a vasúti átjárókra, és ott miként kell viselkedniük az autósoknak. A fényjelzők szerepével kapcsolatban szó esett arról is, a fehér fény azt jelenti, hogy a berendezés, a sorompó üzemképes, az autós azonban ilyenkor sem mentesül az alól, hogy szétnézzen az átjáróban.
Fotók: Bencsik Ádám
Forrás: Beol.hu