Ismét Közlekedésinfó helyszíne volt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM). A sajtótájékoztatót, amelyet hagyományosan a tárca közlekedési portfóliójába tartozó ügyeknek szentelnek, ezúttal Lázár János miniszter úr és Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója, a MÁV-csoport vezetője közösen tartották.
Lázár János elsősorban a 10 miniszteri vállalás előrehaladásáról adott tájékoztatást a sajtó képviselőinek (a június elsejével elindult késési biztosításról szóló anyagunkat ld. a 4. oldalon), ugyanakkor bejelentette azt is, hogy a MÁV-csoport saját forrásainak felhasználásával országszerte 36 helyszínen újabb állomásmegújítási program is indul, amelynek keretében meglévő indóházak korszerűsödnek vagy új, könnyűszerkezetes épületek jönne létre, Gyula esetében pedig eredeti külcsínét nyeri vissza az épület. A 10 vállalással összefüggésben a tárcavezető bejelentette, hogy az eredetileg tervezett 70, korszerűbb mozdony helyett végül több, kereken 100 vontatójármű beszerzésével valósul meg az elmúlt évtizedek legnagyobb mozdonyflotta-erősítése, miután újabb 30 villanymozdony bérléséről született megállapodás.
Hegyi Zsolt vezérigazgató úr tájékoztatójának középpontjában a nyári főszezonra való felkészülés állt. A MÁV-csoport vezetője leszögezte: a társaság igyekszik tanulni a tavalyi nyár tanulságaiból – legyen szó az IC-kocsihiányról, a légkondicionált járművekkel kapcsolatos kritikákról vagy a gyakran szűkösnek bizonyuló kapacitásokról –, így a társaság idén külön akciótervet dolgozott ki az elő-, a fő- és az utószezoni utasforgalom minél hatékonyabb kiszolgálására.
A vezérigazgatói tájékoztatásból egyebek mellett kiderült, hogy a MÁV-csoport mind a Balaton északi, mind a tó déli partján pályakarbanatartási munkákat végzett, hogy a lassújelek felszámolhatók legyenek, a járatok pedig pontosabban és megbízhatóbban közlekedhessenek. Az infrastruktúrát érintő legjelentősebb előrelépést a Budapest és Székesfehérvár közötti pályaszakaszon sikerült elérni, ahol június 21-től immár 160 km/órával közlekedhetnek a vonatok A járműállomány megerősítésével kapcsolatban Hegyi Zsolt elmondta: az idei főszezonban 50-nel több Intercity kocsi teljesít majd szolgálatot, mint tavaly, továbbá a főszezoni felkészülés részeként klímaauditot is elvégeztek a szakemberek. Ennek keretében minden klimatizált járművünk légkondicionáló berendezéseit átvizsgálták, a szükséges karbantartásokat elvégezték, a nyár folyamán pedig végig éjjel-nappal klímaügyeletet tartanak majd, hogy az esetleges meghibásodások a lehető leghamarabb elháríthatók legyenek.
A MÁV-csoport vezetője külön is hangsúlyozta az év elején felállított Országos Haváriaközpont jelentőségét, hiszen a szervezetre jelentős szerep hárul majd a nyári utasforgalom kiszolgálásában is, egyebek között a tavalyi
erősítőbusz-állomány megtízszerezésével létrehozott MÁVbusz-flotta vezénylésén keresztül. (A főszezoni forgalmat támogató intézkedéscsomaggal részletesebben foglalkozunk majd a MÁV-csoport magazin következő számában.)