Elérte a MÁV-START az online felületeinek 750 ezredik regisztrált felhasználóját. Az érintésmentes fizetés rohamos terjedésével a MÁV alkalmazása is igen népszerűvé vált az utasok körében. Bár a közlekedők jelentős hányada, csaknem 45 százaléka még mindig a jegypénztárakat részesíti előnyben, azonban látványosan növekedett az online csatornák, a MÁV applikáció és az ELVIRA részesedése, amely mostanra a jegy- és bérleteladások több mint negyedét teszi ki.
Július végéig már minden nyolcadik belföldi utas a MÁV applikációban vásárolt jeggyel vagy bérlettel közlekedett, míg a koronavírus-járvány előtti utolsó hónapban csak minden 17. utasra volt ez igaz. A MÁV-START belföldi bevételének 15 százalékát szintén az applikáción keresztüli eladások tették ki. Ennek 83 százaléka menetjegy és pót-/helyjegy, míg bérletekből a forgalom 17 százaléka származik. A felhasználók túlnyomó többségben, 75 százalékban androidos készülékekről vásárolnak. Szintén ebben az időszakban a MÁV-START által értékesített nemzetközi jegyek 16,5 százalékát váltották a MÁV appban, a forgalomból több mint 15 százalékkal részesedve.
Az alkalmazás felhasználói idén eddig a Nyugati pályaudvar és Vác közötti utazáshoz vásároltak legtöbbször jegyet az applikációból, közel 63 ezer utas tett így. Szintén népszerű volt a Keleti pályaudvar-Gödöllő, a Kelenföld-Székesfehérvár és a Déli pályaudvar-Székesfehérvár útvonal is, amelyeken 35-37 ezer utas közlekedett applikációból vásárolt vonatjeggyel.
A MÁV appnak a 2018. májusi bevezetését követően 2019 végére már 250 ezer regisztrált felhasználója volt. Az alkalmazásban történő ügyintézést nemcsak a kor technológiai elvárásai, hanem a pandémia is indokolja: az érintésmentes vásárlás, ami kényelmes, gyors, akár a kanapéról is megoldható és elkerülhető vele a sorban állás, még lényegesebb szemponttá vált, mint azelőtt. A MÁV applikáció azonban nemcsak a jegyértékesítésben, hanem az utastájékoztatásban is fontos szerepet tölt be, online térképen követhető a vonatok közlekedése, így az utas láthatja az aktuális menetrendet és tervezheti a csatlakozást, a vonat tényleges indulásáig megválthatja menetjegyét. Ugyanakkor nemcsak a kényelmes használat vagy a sorban állás elkerülése miatt érdemes mobiltelefonon vonatjegyet venni, hanem azért is, mert az alkalmazásból 10 százalékos kedvezménnyel vásárolhatók e-vonatjegyek, illetve elérhetők az Okosjegy-ajánlatok is.
A bevezetés óta számos fejlesztésen esett át az applikáció. Mostanra a START Európa nemzetközi vonatjegyek széles választéka mellett Budapest közigazgatási területén kívüli HÉV jegyek is elérhetők, illetve válthatunk itt egyes vidéki városok helyi busz közlekedésében felhasználható napijegyeket, bérleteket is. Szintén fontos előrelépés, hogy a belföldi vasúti és egyes nemzetközi jegyeket visszaigazoló e-mail mellékleteként PDF formátumban is elküldi a vasúttársaság, így más nevére is váltható jegy, ami egyben továbbítható is.
A MÁV alkalmazás kapcsán a vasúttársaság ügyfélszolgálata az utasok felvetéseit kivizsgálja, a felmerült konkrét javaslatokat továbbítja és a vasúttársaság pedig ütemezetten építi be a fejlesztésekbe. Sok felhasználó értékeli, hogy lehet érintésmentesen vásárolni, nem kell a jegypénztárnál sorban állni, és akár úton a vasútállomás felé is gyorsan megvásárolhatja a jegyet. A MÁV applikáció fejlesztését – a vasúttársaság saját belső erőforrásaira alapozva – a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. végezi.
A MÁV alkalmazás folyamatos fejlődése mellett tavaly év végén az ELVIRA is megújult, és nem csak új köntöst kapott, hanem közös platformra is kerültek., Így nem kell külön felhasználói fiókot fenntartaniuk akkor sem, ha nem mindig ugyanazt a csatornát használják a jegyvásárláshoz, sőt, a webes felület esetén már egyáltalán nincs szükség a regisztrációra sem, hiszen 2021. márciusa óta elérhető a vendégvásárlás funkció is.
A 750 ezredik regisztrációval a MÁV-Volán-csoport jegyértékesítési rendszere újabb mérföldkőhöz ért, Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója pedig 50 ezer forintos MÁV-START utalványt nyújtott át a 750 ezredik regisztrálónak, Lou Andrásnak, amit belföldi és nemzetközi menetjegyekre válthat majd be. „Nagy örömünkre szolgál, hogy egyre többen használják online felületeinket. A továbbiakban is érdeklődéssel várjuk utasaink visszajelzéseit annak érdekében, hogy az alkalmazást még inkább az igényeikre szabjuk, még színvonalasabb szolgáltatást tudjunk számunkra nyújtani. Az applikációt a jövőben is folyamatosan fejlesztjük, ehhez felhasználóink visszajelzései kulcsfontosságúak” – mondta Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója.