Félidejéhez ért a Talent motorvonatok korszerűsítési programja, elkészült az ötödik jármű is. A motorvonat a többi Talenthez hasonlóan a Győr és Bécs közötti EURegio járatokon fog közlekedni a sikeres futópróbát követően. A jelentős karbantartásnak és felújításnak köszönhetően a korábbinál megbízhatóbb lesz mind a tíz szerelvény, amelyek megkapják a MÁV-START kék-sárga-fehér járműarculatát.
A MÁV-START által üzemeltetett tíz Bombardier Talent motorvonat szervizelése és annak hosszú távú megoldása a vasúttársaság számára kiemelten fontos. Ezért első lépésként tavaly áprilisban a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB két évre szóló szerződést kötött, hogy a Győr és Bécs közötti eurégiós közlekedésben használt Talentek nagyjavítása, egyes konstrukciós hibáinak megszüntetése, gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön.
Tavaly októberben a Győr–Hegyeshalom (1-es) vasútvonalon forgalomba állt az első felújított, nagyszervizen átesett Talent típusú villamos motorvonat. A MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB szakembereinek közreműködésével elvégzett javítás és felújítás kiterjedt többek között a forgóvázra, a fékrendszerre, a mozdonyvezetői fülkére is. Az utastérben a tolóajtók, a lépcsők, a klímaberendezések, az ülések és a vécék újultak meg.
Az első jármű még az eredeti, piros külső festés megújításával közlekedik. A MÁV-START a Flirt motorvonatokról már jól ismert színvilágnak megfelelő megjelenéssel látta el a második vonatot, a következő felújítások során a többi jármű külső megjelenése is megújul. A Győr–Hegyeshalom–Bécs között EuRegio-járatként közlekedő Talentek frissebb, korszerűbb belsővel és tetszetős külsővel állnak az utasok szolgálatába. 2021 májusában fejeződhet be a flotta megújítása, a járművek ezt követően már a jelenleginél megbízhatóbban, akár 80-90 százalékos üzemkészséggel közlekedhetnek.
A Talenteken elvégzett és tervezett korszerűsítések
A járműveket a MÁV leányvállalata, a székesfehérvári MÁV VAGON Kft. közreműködésével újítják fel. A szakemberek elvégzik a motorvonatok tetőelemeinek újraszigetelését a beázások megszüntetésének érdekében; megtörténik a MÁV-START színtervei alapján a külső és a feliratok módosítása, új típusú mozdonyvezetői széket, a FLIRT motorvonatoknál alkalmazott korszerű légsűrítőt, nyomkarimakenő berendezést és a hajtásellenoldali csapágyfedélbe földelőgyűrűket építenek be; valamint az ÖBB Talent vonatoknál alkalmazott, módosított tengelyrögzítéssel ellátott sínfék-léghengereket és osztott kivitelű féktárcsákat szerelnek fel.
A továbbiakban tervezik, hogy korszerűsítik a feljáróajtó és kimozdulólépcső vezérlőegységét, a belső videómegfigyelő és rögzítőrendszert; kiépítik a fedélzeti WI-FI-rendszert, a homlokvilágítás is korszerűbb lesz LED fényforrások beépítésével.