Az érintésmentes vásárlás térnyerése jól kimutatható a MÁV-Volán-csoportnál is, 2021-ben az utasok majdnem egyharmada váltotta meg jegyét az új ELVIRA felületén, vagy a vasúti és Volánbusz termékeket is tartalmazó MÁV applikáción keresztül. Az online jegyértékesítő alkalmazás népszerűségét jól mutatja, hogy hamarosan köszönthetjük az 1 milliomodik olyan regisztrálót, aki a 2020. év végi fejlesztésnek köszönhetően mindkét online csatornára érvényes felhasználói fiókot nyit.
A XXI. század vásárlási szokásainak átalakulásával egyre többen választják az online értékesítési csatornákat, ezért nagy hangsúlyt fektetünk ezen felületeink folyamatos korszerűsítésére. A vasúti közlekedés versenyképességének növelése érdekében szolgáltatásainkat utasaink igénye szerint alakítjuk. A MÁV applikációt – a vasúttársaság saját belső erőforrásaira alapozva – a MÁV Szolgáltató Központ fejleszti. Az utasok igényeihez igazított alkalmazás népszerűsége megmutatkozik a MÁV app forgalmán. A 2019-es egyharmadhoz képest 2021-ben már az online értékesítés kétharmada az applikáción keresztül történt, és csaknem minden ötödik belföldi vonatozó itt megváltott jeggyel utazott.
A vasúttársaság menetrendi tájékoztatást biztosító applikációja 2018-ban bővült a jegyértékesítés lehetőségével, az applikáció elterjedését azonban nemcsak a kor technológiai elvárásai indokolják. A koronavírus-járvány terjedése, az ehhez kapcsolódó óvintézkedések bevezetése is szükségessé tette az érintésmentes, gyors és kényelmes vásárlási lehetőség biztosítását. A MÁV applikáció rendelkezik minden olyan előnnyel, ami a mai utasok számára kiemelten fontos, ez egyre több embert ösztönöz ennek használatára. Az app segítségével egyszerűen, sorban állás nélkül és 10 százalékos kedvezménnyel vásárolhatunk e-vonatjegyet, továbbá elérhetők az Okosjegy-ajánlatok, a START Európa nemzetközi vonatjegyek széles választéka, a Budapest közigazgatási területén kívüli HÉV jegyek is, illetve itt is megválthatjuk egyes vidéki városok – a Volánbusz üzemeltetésében lévő – helyi busz közlekedésében felhasználható napijegyeket, bérleteket. Mindemellett fontos állomása volt a fejlesztésnek az is, hogy 2020 vége óta nem szükséges külön regisztrálni az Elvirára és a MÁV appra, hiszen a két felület bármelyikén véghezvitt regisztrációval mindkét csatornához hozzá lehet férni.
A MÁV-Volán-csoport folyamatosan azon dolgozik, hogy az ország vasúti és közúti hálózatán modern, összehangolt, kiszámítható és jó minőségű szolgáltatást tudjon kínálni. Célunk, hogy a közösségi közlekedés versenyképes alternatíva legyen az utazók számára, és egyre többeket ösztönözzön ennek használatára az egyéni utazás helyett.