2022. február 21-én magas rangú, videókonferenciás egyeztetésre került sor a HŽ Infrastruktura d.o.o. horvát pályahálózat-működtető és a MÁV Zrt. vezetősége között. A horvát partner küldöttségét Ivan Kršić, a HŽI igazgatótanácsának elnöke, a magyar delegációt Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes vezette.
A két pályahálózat-működtető között hagyományos a jó viszony, rendszeresek és folyamatosak az egyeztetések mind vezetői, mind operatív szinten. A jelen megbeszélés aktualitását az adta, hogy a Zágráb – Koprivnica országhatár szakaszon már megkezdett pályafelújítási munkálatok nagy zavartatással járnak, ami kihatással lehet a Gyékényes – Koprivnica határátmenetet használó tehervonatok közlekedésére. A magyar delegáció biztosította a HŽI küldöttségét arról, hogy minden segítséget megad a helyzet kezelésére. A Gyékényes – Koprivnica kiemelt jelentőségű a három HŽI-MÁV határátmenet közül, hiszen villamos vontatásra alkalmas összeköttetést biztosít Zágráb, illetve Rijeka viszonylatában, valamint nagyon fontos az Olaszországba tartó gabonaforgalom szempontjából. A szlovéniai Koper kikötő irányába tartó jelentős konténerforgalom mellett a határátmenet tranzitösszeköttetést biztosít Bosznia-Hercegovinával és része a Mediterrán-RFC 6 árufuvarozási korridornak. A felek közösen áttekintették a helyzetet és megállapították, hogy a vágányzárak miatt szűkülő időablakok kihasználására a határátmenet egyenletes terhelése és a tehervonati torlódások elkerülése közös érdek. A MÁV Zrt. kérte a horvát felet a vágányzári információk folyamatos és pontos megadására, amelyeknek birtokában 24 óránként tervezetten ütemezni tudjuk a vonatközlekedést. A vonatok átadásában érintett szereplők (a két pályahálózat-működtető és a magyar, illetve horvát vállalkozó vasúti társaságok) közötti pontos és gyors kommunikáció kulcsfontosságú eleme a jól tervezhető üzemváltásnak, így a magyar fél javasolta a Határforgalmi Előjelentő Rendszer (HER) mielőbbi bevezetését. A határrendészeti vizsgálat időigénye a tőlünk függetlenül működő hatóságon múlik, a MÁV Zrt. mégis keresi a lehetőséget a folyamatok gyorsítására, ezért Gyékényesen idén januárban kamerarendszert szerelt fel. A vágányzárra való tekintettel a MÁV-START Zrt. a horvát pályahálózat-működtetővel (HŽI) és a horvát személyszállító vasúttársasággal (HŽPP) együttműködésben próbál majd megfelelő menetrendeket kialakítani. Ahogy azt mind a horvát, mind a magyar fél megállapította, a kihívások ellenére jó hír, hogy az autópálya-építések után immár mindkét ország a vasútépítésre koncentrál. A konstruktív megbeszélés végén a HŽI vezetősége meghívta a magyar felet Horvátországba, hogy a vasútépítési munkálatokat személyesen tekinthessék meg.