Márciusban elkezdődhet az utascentrum építése a Keleti pályaudvaron. Az előkészületi munkák miatt az alagsort lezárták, a jegypénztárakat már elköltöztették az épületen belülre, a peronszintre. A várhatóan év végéig tartó felújítás ideje alatt a vasúttársaság a jegykiadó-automaták, a MÁV applikáció, illetve a megújult Elvira szolgáltatásait ajánlja a menetjegyek és bérletek megváltására. Pénztári szolgáltatás a 6. vágány melletti, belföldi jegyeket is értékesítő nemzetközi pénztárban és a 9. vágány közelében található belföldi pénztárban van.
A pályaudvar peronszinti bejáratai a kivitelezés alatt zavartalanul használhatók; a belföldi menetjegyváltás két helyszínen lehetséges: a 9. vágány melletti, 4 pulttal rendelkező belföldi pénztárban, valamint a 6. vágány melletti, 8 pulttal rendelkező, belföldi menetjegyváltást is biztosító nemzetközi pénztárban. A várakozási idő csökkentése érdekében a vasúttársaság kéri az utasokat, hogy az online jegyértékesítési felületeket és a jegykiadó-automatákat válasszák.
A 9. vágány melletti, 6:30-tól 19:15-ig nyitva tartó belföldi pénztár legrövidebben a Kerepesi úti bejáratokon, valamint a Baross téri főbejárattól jobbra tartva közelíthető meg; míg a 6. vágánynál található nemzetközi pénztár a Thököly úti bejáratokon, valamint a Baross tér felöli főbejárattól balra tartva közelíthető meg, és 3:45-tól 1:00-ig tart nyitva. A könnyebb tájékozódást útbaigazító táblák segítik.
A Keleti pályaudvaron, az utascentrum megépülésének köszönhetően, az eddigieknél komfortosabb lesz az utasok kiszolgálása. Egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, belföldi vagy nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljáró szint és a vágánycsarnok közötti mozgólépcsőn vagy liften. A MÁV szakemberei által megtervezett és a Budapest Fejlesztési Központtal együttműködve előkészített, közel 1,6 milliárd forint értékű beruházás a kormány és az Európai Unió finanszírozásával valósulhat meg.