Lezajlott az 55. Autóbusz Szakértői Tanácskozás

konferencia Hírvonal

2025.10.29 19:41
szerző: MÁV-KIG

Október 29-én került megrendezésre az 55. Autóbusz Szakértői Tanácskozás Zsámbékon, a DrivingCamp létesítményben, a Gépipari Tudományos Egyesület (GTE) és a Magyar Autóbuszgyártók Szövetsége (MABUSZ) szervezésében. 

A tanácskozás fő fókusza az autóbuszok fejlesztése, gyártása, üzemeltetése és karbantartása volt, de kiemelt figyelmet kaptak olyan témák is, mint az elektromos hajtás, az új hazai buszmodellek, a vezetőtámogató rendszerek, valamint a fenntartható közlekedés és iparpolitika. 

A rendezvény nemcsak előadásokkal, de beltéri és kültéri kiállítással, buszbemutatókkal és próbaút lehetőségekkel is várta az érdeklődőket.

Az 55. Autóbusz Szakértői Tanácskozáson a MÁV-csoport képviseletében Négrádi Tamás főigazgató bemutatta, hogyan formálódott egységes rendszerbe a vasúti és autóbuszos közösségi közlekedés Magyarországon, és jött létre a MÁV-csoport új szervezeti struktúrája. Bemutatásra került az Országos Haváriaközpont amely január óta napi 24 órában felügyeli a közlekedést azzal a céllal, hogy egy műszaki hiba vagy forgalmi akadály esetén a lehető legrövidebb idő alatt megoldást találjon utasaink továbbutazása érdekében. Az irány és szemléletmód minden esetben egyértelmű: az utas mielőbb és kényelmesen eljusson a céljához – akár pótlóbuszon, akár vonaton. Az eredmény kézzelfogható: a késések csökkenek, a menetrendszerűség javul a korábbi évekhez képest.

Az elmúlt években több mint 2 500 új jármű állt forgalomba, és 2027-ig további 1000 korszerű Credobus Econell busz érkezik – modern, alacsonypadlós, légkondicionált, utastájékoztató rendszerrel és USB-töltővel felszerelt járművek, amelyek kényelmesebbé teszik a mindennapi utazást. Emellett a Zöld Busz Program révén már több mint 100 elektromos autóbusz közlekedik az országban, hozzájárulva a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez.

Négrádi Tamás a fentieken túl elmondta, hogy a jövőben a fejlesztések nem állnak meg: a MÁV-csoport célja, hogy a busz- és vasúti szolgáltatások teljesen összehangoltan, egymást segítve és kiegészítve, valamint egységes utastájékoztatással működjenek. A zéró emissziós hajtásláncú buszok tesztjei, a napelemekkel és energiatárolással kiegészített energetikai fejlesztések, valamint az új diszpécserrendszerek mind egy irányba mutatnak – egy zöldebb, hatékonyabb és utasközpontúbb közösségi közlekedés felé.

erh