Megérkezett a MÁV FKG új vasúti karbantartó nagygépe, a RGH 20 C2 vágányköszörűgép. A MÁV leányvállalata 2020-ban négy munkagépet rendelt, ezek közül három már munkába állt az elmúlt években. A MÁV FKG telephelyére most érkezett vágányköszörűgép összeszerelést, üzembehelyezést valamint szükséges engedélyek beszerzését követően, várhatóan jövő év első felében kezdheti meg működését. Az új vasúti munkagép egy technológiapótló berendezés, hiszen ilyen teljesítményű köszörűgép eddig nem volt a MÁV-VOLÁN-csoport flottájában.
a délelőtt érkezett meg a HARSCO gyártmányú, RGH 20 C2 vágányköszörűgép Budapestre. A járművet az Egyesült Államokban a HARSCO RAIL üzemében gyártották le, majd hajón szállították Németországba, onnan a jármű két kocsiszekrénye egy-egy hatalmas tréleren érkezett a MÁV FKG központi telephelyére.
Nagyteljesítményű, számítógéppel vezérelt sínköszörű géppel hatékonyan lehet elvégezni a vasúti sínek karbantartási, felújítási munkáit. A vágányköszörűgéppel elvégzett munkálatoknak köszönhetően a sínromlás és sínhibák kialakulásának ideje késleltethető, a sínek, vágányok élettartama növelhető, a közlekedés zaja is csökkenthető. A gép alkalmas a felületi sínhibák - hullámos sínkopás, gördülőterheléses fáradásból eredő sínhibák eltávolítására, csökkentésére. Az 52 tonnás munkagép kettő egységből áll, mindkét egységen teljes értékű vezetőállás és egy segédfülke található. A gép működtetésének, munkafolyamatainak ellenőrzésére szolgáló fedélzeti videó-és üzemfelügyeleti rendszer van kiépítve, így folyamatosan ellenőrizhető a munkafolyamat.
A MÁV FKG a vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel. Ehhez elengedhetetlen a korszerű géppark. A 2020-ban négy nagyvasúti munkagép beszerzésére összesen 25.200.000 euro összegben kötött szerződést a MÁV FKG a két nyertes vállalkozóval. A közbeszerzésen nyertes Plasser & Theurer, Export von Bahnbaumaschinen GmbH. a szerződés keretében egy nagyteljesítményű RM 85-750 UHR N ágyazatrostálógépet, egy nagyteljesítményű DGS NG dinamikus vágánystabilizálógépet és egy UNIMAT 08-4X4/4S kitérő- és vágányszabályozógépet szállított le 2021-ben. Ezek a gépek munkába állásuk óta többek között az 1-es vonal Biatorbágy–Szárliget–Tatabánya közötti szakaszán, a 100a Cegléd–Abony–Szolnok szakaszon, valamint az ország számos más vasútvonalán végeztek karbantartási munkálatokat. A három géphez csatlakozott most a RGH 20C2 típusú sínköszörűgép. Az új gépek nagyobb hatékonysággal képesek elvégezni a vasúttársaság saját pályakarbantartási- és felújítási munkáit, így a karbantartásra fordított idő is csökkenthető.