A Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonalon a vonatok június 14-én szerda hajnaltól menetrend szerint, zavartalanul közlekedhetnek. Hajdúhadház és Újfehértó között a súlyosan megrongálódott bal vágányt is sikerült helyreállítaniuk a MÁV munkatársainak.
A 100-as vonalon június 13-án 23 órakor a MÁV visszaadta a vonatforgalomnak a Hajdúhadház és Újfehértó közötti szakasz bal vágányát, ahol május 7-én egy kisiklott tehervonat, járhatatlanná téve mindkét oldalon a vasúti pályát. Ezen a szakaszon Téglásnál egy magánvasút 3800 tonnás vasérccel rakott tehervonatának 35 kocsija közül kilenc siklott ki, ezekből a kocsikból ötszáz tonna rakomány ömlött a sínekre.
A kocsik beemelése és elvontatása napokig tartott egy nagyteljesítményű, 150 tonna teherbíró-képességű vasúti daruval. Több mint 250 vasúti szakember megfeszített munkájának köszönhetően a kisiklott teherkocsik visszaemelésével, elvontatásával május 11-re végeztek a szakemberek, ekkor kezdődhetett meg a kevésbé sérült jobb vágány helyreállítása. A pályát 240 betonalj felhasználásával közel 140 méteren építették újjá, helyreállították a felsővezetékrendszert és a biztosítóberendezést is, ennek köszönhetően május 15-én ezen a vágányon megindulhatott a vonatközlekedés Hajdúhadház és Újfehértó között. A balesetben jelentősen megsérült bal vágányt több hétig tartó munkával állították helyre a MÁV szakemberei. Összességében mintegy 5000 vasbetonaljat cseréltek ki és a helyreállításhoz 30 darab 120 méteres sínt építettek be. A pálya 200 méteres szakasza annyira megrongálódott, hogy nem csak a vágányokat, hanem alatta a vasúti alépítményt, a kavics- és zúzottkő ágyazatot, és 20-25 méteren a töltést is újjá kellett építeni. A négy megrongálódott felsővezetéki oszlopot a helyére állították munkatársaink. Két felsővezeték szerelő járművel két munkáscsapat 1500 méteren a teljes felsővezetékhálózatot kicserélte.
A forgalom a bal vágányon 80 kilométer/órás sebességgel indult, június 19-éig még száz kilométeres tempó lesz érvényben, ezt követően közlekedhetnek a vonatok százhússzal. A jobb vágányon egyelőre 60 kilométer/órás korlátozás érvényes. A június 26-ai héten lesz három napos vágányzár, ahol a munkatársak beépítik az új 24 méter hosszú síneket, ezt követően szűnik meg ez a sebességkorlátozás.
A baleset által okozott károk helyreállításának költsége mintegy 1,5 milliárd forint, melybe beletartozik a műszaki mentés és a vasúti pálya helyreállításának költsége is.
A vasúttársaság köszöni a MÁV-csoport dolgozóinak erőn az felüli munkavégzést, az utasoknak pedig megköszöni a türelmet az utazás közbeni esetleges kényelmetlenségek miatt.