A vasúthálózaton naponta akár többezer vonat közlekedik, egyrészt személyszállító-, másrészt tehervonatok. Egy ekkora rendszer ennyi résztvevővel való üzemeltetése komoly szervezettséget követel meg a normál körülmények között is, de bármilyen váratlan esemény jelentős változásokat okozhat a forgalom lebonyolításában. A vállalatcsoport integrációjával a helyközi forgalomban már nemcsak a kötöttpályás, hanem az autóbuszos személyszállításért is felel. Ezért fontos, hogy legyen egy központi szakszolgálat, egyfajta diszpécserközpont, ami ilyenkor átveszi az irányításnak azon részét, amivel bevethető erőforrások felhasználásával, vagy akár alternatív lehetőségek választásával hatékonyan megszervezi az utasok elszállítását, célba juttatását, dönt a prioritásokról az érintett térségben. A Haváriaközpont természetesen nemcsak a vasúthálózaton bekövetkező forgalmi zavarokkal hivatott foglalkozni, hiszen adott esetben a közúti korlátozások is okozhatnak olyan zavarokat a buszközlekedésben, melyekre magasabb szintű szervezéssel tudunk csak hatékonyan reagálni. A fő feladatunk ilyenkor az, hogy az ágazatokban rejlő kapacitásokat összehangoljuk, keressük a megoldásokat minden olyan szituációra, amit nem tud az adott ágazat saját keretein belül megoldani – legyen az pótlóbuszok beállítása, vonat- vagy buszjáratok megállási rendjének, útvonalának megváltoztatása. A cél tehát egy: az utas mindenképp jusson el oda, ahová indult – akár vonattal, busszal vagy hévvel.
Az adott haváriahelyzetben magán a forgalom megszervezésén kívül az utasok számára mindenképpen a legfontosabb az, hogy kapjanak megfelelő tájékoztatást, így a jelenleg több szervezetben működő ilyen jellegű tájékoztatási tevékenységet is újjászerveztük, hogy gyorsabb és pontosabb információk juthassanak el a MÁV-csoport járataival utazók számára. A MÁVINFORM csatornái is bővültek: az utasaink nagyrésze által használt online felületeken kívül több rádió közlekedési hírblokkjaiban naponta többször, és január elejétől már az RTL reggeli híradójában is adnak tájékoztatást ügyeleteseink utasainknak.