A MÁV beruházásában megújult Balatonmáriafürdő vasútállomás felvételi épülete, ahol többek között modern, kulturált váróterem, korszerű pénztár és új mosdó fogadja az utasokat. Akadálymentes rámpa is épült a mozgáskorlátozottak közlekedésének elősegítése érdekében. Tavaly májustól szeptemberig kétmillió ember utazott vonattal a Balaton déli partján, idén még nagyobb forgalomra lehet számítani. A balatoni előszezoni menetrend kezdetétől, május 15-től az eddiginél is sűrűbben közlekedő járatokkal lehet Balatonmáriafürdőre eljutni Budapestről és Dunántúli nagyvárosokból egyaránt, és nagyon jók az autóbuszos átszállási lehetőségek is.
Korszerűsített, akadálymentesített, a vasúttársaság saját forrásából felújított és 21. századi igényeket kielégítő állomásépület fogadja az utasokat Balatonmáriafürdőn az előszezon kezdetétől. A vasútállomás épülete a 70-es években esett át utoljára teljeskörű felújításon, azóta csak részleges munkák zajlottak itt. A mostani fejlesztés az állomás felvételi épületét és a kiszolgáló épület egyaránt érintette, utóbbihoz kapcsolódik közvetlenül az autóbuszmegálló. Az állomásépületben modernebb lett és új arculatot kapott a hűtött és fűtött váróterem, megújult a jegypénztár is, amely naponta 03.15 – 22.45 óráig tart nyitva. Új női, férfi és akadálymentes utasmosdó lett kialakítva pelenkázóval, emellett zuhanyzó is az utasok rendelkezésére áll. A kerékpárosok is igénybe vehetik ezeket a szolgáltatásokat. Megtörtént a felvételi épület külső felújítása is a tető héjazatának cseréjével, és az épület homlokzatának hőszigetelésével, ezzel együtt akadálymentes külső rámpa is épült azért, hogy a pénztárhoz a mozgáskorlátozottak is könnyen eljussanak. Megújult az árkád is, és a kiszolgáló épület oldalán, a Volánbusz-járatok megállóhelyén előtető épült, védelmet nyújtva ezzel az utasoknak.
Nagy Bálint az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára május 24-én, szerdán a vasútállomás mintegy 215 millió forintból felújított épületének átadóján kiemelte: a szaktárca fő közlekedéspolitikai célkitűzése, hogy hozzájáruljon a lakosság mobilizációjának erősítéséhez és Magyarország gazdasági növekedéséhez. Tavaly májustól szeptemberig kétmillió vasúti utazás történt a Balaton déli partján, idén ennél is nagyobb forgalomra lehet számítani. Hozzátette, hogy nagy hangsúlyt kell fektetni az utazás minőségének javítására, a pályák, a vasúti kocsik, az állomásépületek állagmegóvására, rekonstrukciójára. Közölte azt is, hogy az ilyen és ehhez hasonló beruházások javítják a településképet, így különösen fontosak a turisztikailag frekventált területeken.
Szilágyi Tibor, a MÁV fejlesztési és beruházási főigazgatója elmondta, hogy az elmúlt években a déli parton megújult a teljes pályaszakasz, az északi parton Balatonfüredig villamosították a vonalat, a fejlesztések, illetve a szolgáltatási színvonal növekedésének hatására mindkét vonalon nő az utasok száma. A főigazgató szerint az M7-es autópályán a nyaranta, hétvégenként tapasztalt torlódások miatt is személygépkocsi helyett érdemesebb a vasúti közlekedést igénybe venni.
A beruházás az önkormányzat kezdeményezésére indult, az állomásépületet a MÁV Zrt. leányvállalata, a MÁV FKG Zrt. újította fel. Galácz György a település független polgármestere arról szólt, hogy a MÁV és az önkormányzat együttműködésével nemcsak a vasútállomás, hanem annak környezete is szebb lett. Utakat újítottak fel, csapadékvíz-elvezető csatornát építettek, és egyebek mellett korszerűsítették a közvilágítást is. Az állomáson a természet értékeinek megőrzése érdekében tíz fecskefészek formájú kerámiaedényt is elhelyeztek a kivitelezők, ahová beköltözhetnek a fecskék. Ilyen fecskebölcsőket már elhelyezett a MÁV a Budapest-Szob vasútvonal négy állomásán, továbbá a Pályavasúti területi igazgatóság Pécs néhány állomásán is találhatók „telepített” fecskefészkek.
Budapestről Balatonmáriafürdőre háromféle, és sűrűn közlekedő vonattal lehet utazni: a Balaton és Tópart InterCity-vel, valamint a Déli->Parti InterRégió vonattal. A Budapest és Nagykanizsa közötti Tópart InterCityk, valamint a Budapest és Keszthely közötti, 1. osztályú, prémium és büférészt is magába foglaló IC+ kocsikkal járó Balaton InterCityk kétóránként közlekednek. A Tópart IC-ben nagykapacitású kerékpárszállító kocsi is közlekedik, 28 helyet biztosítva a vonatban. A két InterCity közösen órás követést biztosít a Balaton déli partján Budapest és Balatonszentgyörgy között. Ez a kiszolgálás lett sűrűbb a Déli->Parti InterRégió vonattal. Kétóránként megállnak itt a Győr–Tapolca–Keszthely–Fonyód–Kaposvár-Pécs útvonalon közlekedő Helikon InterRégiók is. A reggeli időszakban, a hivatásforgalmi igényekhez igazodva továbbá kiegészítő személyvonatok közlekednek. Az előszezontól Pécs és Keszthely közötti a Fenyves sebesvonatok is közlekednek. Hétvégente éjszaka a Bagolyvonatok teszik biztonságosabbá a hazajutást.
Nagyon jók az átszállási lehetőségek vasútról autóbuszra, és autóbuszról vasútra egyaránt a sűrűn közlekedő autóbuszjáratok, és a megálló közelsége miatt. Szezon idején napi 50-60-nál is több Volánbusz-járat érinti Balatonmáriafürdő vasútállomást 14 vonalon, ebből négy vonalon országos járatok közlekednek.