A vasúttársaság befejezte a borsodi és a szabolcsi megyeszékhelyet összekötő vasútvonal Mezőzombor és Nyíregyháza közötti szakaszának felújítását, amelynek köszönhetően megszűntek a sebességkorlátozások, stabilabbá, tarthatóbbá vált a menetrend, és kényelmesebbé az utazás. A debreceni állomásról vezérelt központi forgalomirányítás is megbízhatóbban működhet.
Utoljára a ’70-es évek végén építették át a MÁV Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vonalának Mezőzombor és Nyíregyháza közötti szakaszát, ezért a pálya állapota leromlott, gyakoriak voltak a műszaki meghibásodások, és számos szakaszon csak lassabban haladhattak a vonatok. A május elejétől július végéig tartó felújítást a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG Kft. végezte mintegy egymilliárd forint saját forrásból. Az elmúlt három hónapban vágányszabályozást végeztek a nyíltvonali szakaszokon és az állomások vágányain, váltóin, azaz kitérőin.
Tizenegy kilométeren cseréltek síneket, több mint négy kilométeren a pályatest ágyazatát is megújították, ezenkívül 25 kitérő helyett fektettek le újakat, és 440 méternyi vágányt is építettek.
Augusztustól ismét 120 km/h-s megengedett maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok, mert számos részen megszüntették a korábbi években bevezetett 60-90 km/h-s sebességkorlátozásokat. A kapcsolódó felsővezetéki, biztosítóberendezési, távközlési, híd- és egyéb karbantartásokat is elvégezték, így szinte a teljes infrastruktúra megújult, és megbízhatóbbá válhat a vonalszakasz központi forgalomirányítása is, amelyet Debrecenből végeznek.
A Miskolcot és Nyíregyházát összekötő vasútvonal Mezőzombor és Nyíregyháza közötti szakasza egyvágányú, villamosított fővonal, amely a transz-európai vasúti áruszállítási hálózat része. A vonal jelentős áruszállítási szerepet tölt be Kelet- és Nyugat-Európa között, fontos része az ütemes menetrend bevezetése óta a budapesti Keleti és Nyugati pályaudvar között közlekedő – többek között Szolnokot, Debrecent, Nyíregyházát, Miskolcot és Hatvant összekötő – kör IC-k útvonalának. A mostani felújítással ismét garantálható az eredeti, kiépítési paramétereknek megfelelő pályahasználat mind a személyszállító, mind a tehervonatok számára.