Lázár János építési és közlekedési miniszter május 30-án részt vett a Volánbusz igazgatóságának és felügyelőbizottságának ülésén. A tárcavezető köszönetet mondott az új testületekben részvételt vállaló tagoknak, úgy fogalmazott: a MÁV–Volán-csoport erős szervezeti struktúrájához erős személyi állomány társul, a felkért szakembereknek pedig az lesz a feladatuk, hogy az üzleti logikát érvényesítsék a vállalatcsoportnál.
A miniszter rövid összefoglalójában vázolta az állam, mint tulajdonos és megrendelő által kitűzött legfontosabb célokat. „Az elérhető, jó színvonalú közlekedés az élhető ország egyik feltétele. Magyarországon 4 és fél millió ember ingázik, őket naponta el kell juttatni A pontból B pontba” – szögezte le, majd hozzátette: „az, hogy ez sikerül-e, a MÁV–Volán-csoporton, sőt az esetek jelentős részében a Volánbuszon múlik, hiszen a busztársaság biztosítja a rendszer flexibilitását; az elmúlt évek fejlődésének, korszerűbb járműparkjának köszönhetően kisebb hátrányból indul, mint a vasút.”
A fejlesztés fontosabb irányait áttekintve a tárcavezető példaként említette a digitalizációt, komoly problémának nevezve, hogy az ebben rejlő lehetőségek abszolút nincsenek kihasználva. „Az ország- és vármegyebérletek bevezetésével rengeteg adat keletkezik folyamatosan, ezek fontos támpontot adnak a szolgáltatás minőségének javítását, a fejlesztések irányát tekintve is, de ahhoz, hogy ebből az információhalmazból olvasni lehessen – első és legfontosabb lépésként, mondhatni, huszárvágással – be kellett vezetni az új díjtermékeket, ami példátlan sikernek bizonyult” – fogalmazott Lázár János. Az előzetes várakozások szerint 150-160 ezer eladott ország- illetve vármegyebérlet fölött már mindenki sikeresnek ítélte a bevezetést, a merészebbek a 200 ezres eladást is megkockáztatták, de arra, hogy szűk egy hónap után 387 ezer fölött jár az eladások száma, senki nem számított – emelte ki.
A MÁV–Volán-csoport működésével kapcsolatban a miniszter egyértelművé tette: nem cél a magánosítás. Az Európai Unió által előírt piacnyitásra való felkészülés jegyében a Volánbusznak már most fel kell készülnie a piaci alapú működésre, hogy az uniós szabályoknak megfelelő tenderen sikerrel szerepeljen, és 2025-től hatékonyan és magas színvonalon szolgálja ki az utasok igényeit – emlékeztetett a tárcavezető, hozzátéve: a kormánynak az a célja, hogy az embereket jó áron elérhető díjtermékekkel és folyamatosan javuló minőségű szolgáltatással, azaz normális üzletpolitikai eszközökkel a közösségi közlekedés felé terelje.