Mozgalmas volt a 2023-as esztendő is

közösségi közlekedés Hírvonal

2024.01.11 10:43
szerző: MÁV KIG

A tavalyi év sem múlt el rekordok nélkül a MÁV-VOLÁN-csoportnál. Így például több mint hatszor kerülte meg a Földet a MÁV-START egyik mozdonya és a Volánbusz egyik járműve.

A 2023-as esztendő legtöbbet futott járművei közé tartozik a Volánbusz egyik Setra busza, a MÁV-START egyik TRAXX mozdonya és a MÁV-HÉV egyik szerelvénye, mely a H8/H9-es vonalon teljesítette szolgálatát. A Volánbusz járműve 246 879, a TRAXX mozdony 241 244, míg a HÉV-szerelvény 108 730 ezer kilométert teljesített.

Rekordot döntött a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálata is 2023-ban. Utasaink a tavalyi évben összesen 750 805 hívást kezdeményeztek MÁVDIREKT-en keresztül, ami messze meghaladja az elmúlt 10 esztendő adatait. Ezekből a hívásokból első körben 333 049-et fogadott Elvira és amennyiben nem tudott segíteni, akkor az ügyintézőhöz kapcsolta a telefonálót. A MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálata a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon érhető el. Telekom hálózatból hívhatja a +36 (30) 499 4999-es telefonszámot, Yettel hálózatból a +36 (20) 499 4999-es, Vodafone hálózatból pedig a +36 (70) 499 4999-es számot.

A 2023-as év vízválasztó volt MÁV-START jegyértékesítési területén, ugyanis a jegyek és bérletek 37,7 százalékát már online váltották tavaly, ezzel párhuzamosan a pénztári jegyváltás 32,5 százalékot ért el. Tavaly az utasaink a belföldi forgalomban közel 5 millió bérletet, 47 millió menetjegyet és 17 millió pót-, illetve helyjegyet váltottak. A bérletek és jegyek 37,7 százaléka esetében már online, azaz az ELVIRA (jegy.mav.hu) vagy a MÁV app felületén intézték a jegyváltást, 2023-ban már a 26 milliót közelíti az így eladott jegyek, bérletek száma. A legtöbb jegyet illetve bérletet, szám szerint 297 405-öt, április 6-án értékesítette a vasúttársaság. Az értékesítés 27 százaléka zajlott a MÁV mobilalkalmazásban, és 11 százalékot képvisel az internetes, azaz az ELVIRA-ban intézett vásárlás.

Emellett az automatás értékesítés aránya szintén jelentősen emelkedett; míg 2019-ben 12 százalék, addig 2023-ban már több mint minden ötödik (22,7 százalék) jegyvásárló automatánál váltotta meg a jegyét, köszönhetően annak, hogy 2022 óta már több mint félezer automata áll az utasaink szolgálatában főként Budapest elővárosi hálózatán és a jelentősebb forgalmú vidéki, illetve balatoni állomásokon, megállóhelyeken, melyekből csaknem 15,6 millió jegyet vásároltak.

Az Utasellátó termékei is népszerűek voltak, ugyanis 276 077 csésze kávét, 208 126 korsó sört, 22 452 csokirolót, és 15 227 hamburgert fogyasztottak az utasok.