Bensőséges ünnepség részeként nyílt meg Maglód vasútállomáson július 6-án a művészi alkotásokkal kifestett utasaluljáró egyfajta helyi kültéri galériaként, egyben emléktába-avatást tartottak a MÁV egykori vezérigazgatójának tiszteletére, aki a településen született és vasutas pályafutását is itt kezdte.
Maglód település számára meghatározó a vasút, az állomás aluljárójának a kifestésével a vasúti létesítmény egyfajta kültéri helyi galériává alakult. A MÁV a helyi Polgári Körrel együttműködve ezzel a kezdeményezéssel országos szinten szeretne példát mutatni, és ráirányítani a figyelmet a vasút szerepére. A vasúti aluljárót immáron több tucatnyi műalkotás díszíti a műészek és alkotócsoportok jóvoltából. Ezt a kültéri galériát július 6-án este bensőséges ünnepségen adta át a Maglódi Polgári Kör az ötletgazda Kérges László alpolgármester és Sárkány László a MÁV pályavasúti területi igazgatója, az alkotók, helyi civil szervezetek, támogatók, barátok, és magánszemélyek jelenlétében a közönségnek. A rendezvényt emléktábla-avatás nyitotta meg, Dr. Bajusz Rezsőnek (1925-2013), a MÁV egykori vezérigazgatójának a tiszteletére. A volt vezérigazgató július 6-án lett volna 98 éves, Maglódon született, vasutas pályafutását is itt kezdte, és 1984-1986 között irányította a MÁV-ot. A márvány emléktáblával a MÁV és a helyi Polgári Kör az egykori vezérigazgató életútjának méltatása mellett szeretné kifejezni a vasút kiemelt szerepét a település életében, miközben ráirányítja a figyelmet az újjávarázsolt átjáró közösségképző erejére, és a helyi identitás erősítésére.
A táblát a MÁV képviselője mellett Petrovics János, a Polgári Kör elnöke leplezte le és koszorúzta meg. Németh Mihály evangélikus lelkész az új emléktáblára, Bálint Klára református lelkész az ünneplő gyülekezetre mondott áldást. A Magdala kórus dalai ezúttal is emelték a megemlékezés fényét. Az átjáró átadásán Kérges László elevenítette fel az elmúlt év lényeges eseményeit. Tabányi Pál polgármester és Sárkány László a vasút és a település elválaszthatatlanságára hívták fel a figyelmet. Bors Györgyi és Gasztonyi Kálmán, a BoGart Művészeti Társulás tagjai festették az első alkotásokat a vasúti sínek alatt levő aluljáróban, ezt az élményt osztották meg örömmel az egybegyűltekkel. Az Ezüsthang férfikórus vasutas nótái mosolyt csaltak mindenki arcára. Kérges László végül emléklappal fejezte ki közösségünk köszönetét valamennyi alkotó hozzájárulásáért ehhez az országosan is egyedülálló kezdeményezéshez. A maglódi vasutas napot Németh Ella Szív alatt és szív fölött című könyvének bemutatója zárta a váróterem különös hangulatot nyújtó védelmében, a bemutatót Pálosiné Borbás Anikó vezette. A rendezvény hangulatát alapvetően meghatározta a Kacamajka Városi Néptáncegyüttes és a Roszicska Hagyományőrző Egyesület népviseletbe öltözött tagjainak szimbolikus jelenléte.
A vasútállomás aluljárójába Bors Györgyi, a Vasutas Képzőművészeti Iskola egykori tanítványa, valamint mestere, Gasztonyi Kálmán különleges képeket festettek. A 2 méter magas és 21,6 méter hosszú falfelületet Kérges László alpolgármester felkérésére festették le társadalmi munkában. Az engedélyt a MÁV adta ki, az eszközöket pedig a helyi önkormányzat biztosította. A festmény helyenként a vasútra is utal, ugyanakkor olyan személyek is megjelennek a falon, akiknek Maglódhoz valamilyen formában kapcsolódnak. Az aluljáróban egy mesefal is elkápráztatja az utasokat. Tavaly ősszel fejezte be Zimonyi Eszter azt a képet, amely a János vitéz című műből emel ki egy részletet. A művészi alkotások az állagmegóvásban is fontos szerepet játszanak. A tapasztalat ugyanis azt mutatja, hogy ahol művészi alkotás került a falra, sokkal kevésbé firkálták össze grafitikkel a felületet.
Az állomás felvételi épülete 2011 és 2013 között újult meg. A 120a vonal Rákoshegy-Szolnok szakaszán húsz állomást és megállóhelyet újított fel a MÁV saját forrásból 2011 és 2015 között, ennek a beruházásnak a része volt Maglód állomásépületének a rekonstrukciója. A fejlesztés elsődleges célja a felvételi épületek szolgáltatási színvonalának javítása, és esőbeállók (perontetők) építése volt. Az egykori vezérigazgató irányítása alatt 1984 és 1986 között fontos beruházások valósultak meg a vasúttársaságnál. Így például ekkor alakult meg a Mávinform, és kezdte meg szolgáltatását a Magyar Rádióban, elkészült a villamosítás Sárbogárd és Pécs között, emellett a MÁV átadta a korszerűsített Kelenföldi pályaudvart, Sárospatakon létesült az országban elsőként közös vasúti és autóbusz pályaudvar, először épült hatvan kilogrammos sínekből vasúti felépítmény, és forgalomba állt az első komfortkocsi Budapest és Miskolc között.