Januárban gördült be hazánkba az első tram-train, mely Hódmezővásárhely és Szeged között rója majd a síneket vonat- és villamospályákon is. A prototípust Szentesen szerelték össze, majd a MÁV-START szolnoki járműjavítójában sikeresen zajlott le a jármű mérlegelése.
Csibrány Attila, A MÁV-START Szolnoki Járműjavító főmérnöke magyarázta el a jármű mérlegelésének lényegét és jelentőségét. - A vasúti járművek mérlegelése közlekedésbiztonsági szempontból kiemelt jelentőséggel bír, ennek során a vasúti kerékpároknak és a forgóvázra jutó kerékterhelésnek az ellenőrzése történik meg - mondja a szakember. - A tram-train jármű Spanyolországból érkezett hazánkba. Ott már átesett egy összeszerelésen és egy mérlegelésen, majd szétszedve, darabokban szállították Szentesre. Hazánkban újból összeszerelték, de a forgalomba állítás előtt szükséges egy újbóli mérlegelés. Meg kell mérni ismételten, egy ellenőrző mérlegelés keretében a kerékerőket. Abban az esetben, ha jelentős eltérés van a szabványtól, előírástól, a forgóvázon van állítási, illetve hézagolási lehetőség.
A mérlegelés lényege, hogy a rugórendszerek előfeszítése optimálisan működjön, a jármű kerekei, forgóvázai egyformán terhelődjenek. Az összeszerelés utolsó mozzanata, hogy egy ellenőrző méréssel meg kell mérni és szükség esetén korrigálni kell a kerékerőket.
Az első magyar tram-train mérlegeléséről készült videó